امانوئل ماکرون وارد بغداد شد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، صبح امروز (چهارشنبه - 2 سپتامبر) طی سفری رسمی وارد بغداد شد تا با مقامات عراقی دیدار و گفت‌وگو کند.

اخبار بین الملل- ریاست‌جمهوری فرانسه در ژوئیه سال گذشته اعلام کرده بود که احتمال دارد ماکرون طی ماه‌های آتی به بغداد سفر کند اما این سفر تا به امروز صورت نگرفته است.

پیش‌تر اعلام شده بود که سفر رئیس‌جمهور فرانسه در راستای اعلام ایستادگی در کنار عراق در مقابله با بحران‌ها صورت می‌گیرد.

یک منبع دولتی عراقی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت که ماکرون با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور عراق دیدار خواهد کرد و امید است که وی با برخی از سیاستمداران اثرگذار دیدار کند.

منابع عراقی همچنین اعلام کردند که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق نیز امروز به بغداد سفر خواهد کرد تا با ماکرون دیدار کند.

این سفر رئیس جمهور فرانسه به عراق در حالی صورت می‌گیرد که هفته پیش «فلورنس پارلی»‌ وزیر دفاع این کشور به عراق سفر کرد و با مقامات عراقی دیدار و گفت‌وگو کرد و «جمعة عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع عراق سفر پس از گفت‌وگو با او اعلام کرد که سفر وزیر دفاع فرانسه به بغداد در چارچوب توسعه همکاری امنیتی و نظامی صورت گرفته و ما قراردادهای منعقدشده با طرف فرانسوی درباره سلاح‌های پیشرفته را توسعه خواهیم داد.

ماکرون دیروز طی نشست خبری در بیروت تایید کرد که صبح چهارشنبه به عراق سفر خواهد کرد و با همکاری سازمان ملل، طرحی ابتکاری برای حمایت از حاکمیت این کشور ارائه خواهد کرد.