آیا دولت از رهبری اذن گرفته است/ عدم شفاف سازی در معرفی سرپرست وزارت صمت

اخبار سیاسی- دولت پس از رای نیاوردن مدرس خیانی در مجلس برای وزارت صمت اعلام کرد که در این وزارتخانه سرپرست گذاشته است.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که پیش از این نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که دولت باید سریعا وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند و حق گذاشتن سرپرست را ندارد مگر آنکه به اذن رهبر معظم انقلاب اینکار انجام گیرد.

پیش از این و در جلسه مجلس در اواخر مرداد ماه  علیرضا سلیمی از نمایندگان مجلس در تذکری گفت: براساس قانون آقای رییس جمهور حداکثر سه ماه می‌توانند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت سرپرست تعیین کنند و اکنون سه ماه گذشته است که این وزارتخانه با سرپرست اداره شده و مجددا سرپرستی دیگر معرفی شده است و این امر نیاز به اذن رهبری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر اذن رهبری اخذ شده است چرا به مجلس شورای اسلامی اعلام نمی‌شود و اگر اذن رهبری گرفته نشده است تصدی سرپرست صنعت، معدن و تجارت اکنون غیرقانونی است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کنند. ما انتظار داریم در چارچوب قانون عمل کرده و ایشان هرچه سریع‌تر به قانون بازگردند.

قالیباف نیز درباره این تذکر در همان جلسه مجلس عنوان کرد که تذکر شما وارد است اکنون بیش از سه ماه است که وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و نیاز به اذن رهبری دارد. تاکنون ما در جریان قرار نگرفته‌ایم که آیا اذن رهبری اخذ شده است یا خیر و باید در این زمینه شفاف سازی شود.

 سرانجام حسن روحانی، جعفر سرقینی را به سرپرستی وزارت صمت منصوب کرد و همین موضوع باعث واکنش نمایندگان مجلس شد که آیا حضور سرقینی با اذن رهبری بوده یا نه؟

دولتی ها اعلام کردند حکم سرپرستی سرقینی در وزارت صمت با اذن رهبری بوده اما نمایندگان مجلس از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز بار دیگر درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و مهلت اداره این وزارتخانه با سرپرست ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که مجلس از آن خبری ندارد.

به نظر می رسد اگر دولت اذن رهبری را برای سرپرست وزارت صمت گرفته باید در این زمینه شفاف سازی کند و مجلسی ها در جریان قرار گیرند و اگر اینکار را نکرده حضور سرقینی در وزارت صمت به عنوان سرپرست غیر قانونی است.