اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله دیدار می‌کنند

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در سفری یک هفته‌ای به لبنان در بیروت بسر می‌برد قرار است با گروه‌های مقاومت فلسطینی دیدار و در خصوص اقدام اخیر امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رایزنی کند.

اخبار بین الملل- بر اساس بیانیه‌ای که حماس منتشر کرده، هنیه قرار است با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کند. 

سفر هنیه، اولین بازدید او از لبنان پس از ۲۷ سال است. او پس از اعلام توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ اوت، تصمیم گرفت تا به لبنان سفر کند.

علی باراکا، نماینده حماس در لبنان اعلام کرده که رئیس حماس قرار است در روز پنج‌شنبه طی گفت‌وگو‌های کم‌نظیری، درباره نحوه پاسخ به چنین توافقاتی در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با نمایندگان سایر جناح‌های فلسطینی رایزنی کند.

هنیه چهارشنبه شب با زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی دیدار کرد. 

این مقام ارشد حماس قرار است با برخی سران لبنانی نیز دیدار کند. او پیش از این با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نشستی را برگزار کرد.

همزمان در رام الله نیز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نمایندگان جناح‌های فلسطینی گفت‌وگو می‌کنند.

گفت‌وگو‌های مشترک روز پنج‌شنبه در رام الله و بیروت با هدف توسعه یک استراتژی متحد فلسطینی برای مقابله با طرح‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین خنثی کردن برنامه‌ها برای الحاق کرانه باختری صورت می‌گیرد.