اصرار لبنان بر شروط خود در پرونده ترسیم مرزی عصبانیت مقام آمریکایی را برانگیخت

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک چهارشنبه هفته گذشته وارد بیروت شد و با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و فعالان دیدار کرد.

اخبار بین الملل- روزنامه «الاخبار» در همین زمینه نوشت، شنکر به درخواست مسؤولی آمریکایی و برای رایزنی درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان  لبنان  و فلسطین اشغالی با «علی حمدان» مشاور رسانه‌ای «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کرده است.

در ادامه این گزارش آمده: منابع مطلع اعلام کردند که فضای دیدار مثبت نبوده و شنکر بسیار ناراحت بوده زیرا لبنان همچنان بر شروط خود اصرار دارد و آمریکا خواستار امتیاز دهی بیروت در این پرونده است. شنکر شروط سابق «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در این باره بویژه جداسازی پرونده ترسیم مرزهای دریایی و زمینی و مشخص کردن مهلت زمانی برای مذاکره را تکرار کرده است.

روزنامه «الشرق الاوسط» هم در این باره نوشت، در دیدار شنکر با نمایندگان جامعه مدنی درباره پرونده ترسیم مرزی از وی سوال شده و او گفته است، در چارچوب مذاکره تغییراتی حاصل شده اما این تغییرات هنوز با موافقت رژیم صهیونیستی همراه نشده است.

چندی پیش، روزنامه الاخبار نوشت، همزمان با افزایش فشارهای آمریکا بر لبنان از طریق سفیر خود در بیروت (دوروتی شیا) برای احیای پرونده ترسیم مرزی، در خفا زمزمه‌هایی در جریان است و گفته می‌شود که «میشل عون» قصد پس گرفتن این پرونده از «نبیه بری» رئیس پارلمان را دارد تا خود مسؤولیت آن را بر عهده بگیرد.