واکنش به بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) در "شارلی ابدو"

ابراهیم عزیزی با اشاره به بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) در هفته نامه فرانسوی " شارلی ابدو " گفت: اقدام شارلی ابدو در ادامه رفتارهای موهن گذشته غرب است و هراسی که از گسترش مکتب نجات بخش اسلام دارند ؛باعث این رفتارهای توهین‌آمیز می‌شود. 

اخبار سیاسی- وی افزود: باورمان بر این است در واقع اسلام مکتبی است نجات بخش، رهایی بخش، استقلال دهنده و مکتبی که نفی نظام سلطه را به عنوان یک هدف محوری خود، دنبال می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس  با بیان اینکه  امروز بسیاری از نهضت های آزادی بخش بر مبنای آموزه های دینی شکل گرفته است، مطرح کرد:براساس این آموزه های دینی مکتب اسلام و به ویژه راهبرد انقلاب اسلامی،بسیاری از ملل مظلوم به پا خاستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است؛ امروز اگر نظام دوقطبی فرو ریخته است و اگر دیگر آمریکا نمی‌تواند خودش را به عنوان کدخدای جهان معرفی کند،امروز اگر غرب آن هیبت و هیمنه را ندارد و این قدرت گذشته را ندارد؛امروز اگر می بینیم که ملت‌ها  علیه همه زورگویان عالم به پا خاستند؛همه درس گرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام شارلی ابدو در راستای قداست زدایی، اسلام ستیزی و مقابله با ارزش‌های ناب بشریت است، مطرح کرد: در راستای این اقدام  موهن، برخی جریان‌های صهیونیستی در پشت پرده آن هستند و می‌توانیم بگویم کسانی آن را دنبال می‌کنند که قدرت های پوشالی آنها فرو ریخته است.

عزیزی با تاکید براین که  جهان اسلام در مقابل این اقدام موهن ساکت نخواهد نشست، تاکید کرد: ریشه این رویه ایجاد موج جدید اسلام ستیزی و اسلام هراسی است، سناریویی که غرب با ایجاد گروه‌های افراطی و تروریستی همیشه به آن دامن می‌زند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باور ما براین است که در پشت پرده اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در واقع جریان‌های شیطانی،جریان‌های ضدبشری ،جریان‌های ضد آموزه‌های دینی و جریان هایی هستند که می‌خواهند بین مکاتب نژادبخش، تفرقه و اختلاف ایجاد کنند و به دنبال اختلاف بین امت واحده هستند.

نشریه فکاهی "شارلی ابدو" چاپ پاریس یک روز قبل از دادگاه رسیدگی به پرونده 13 فرد متهم به دست داشتن در حادثه تیراندازی در دفتر این نشریه در سال 2015، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.