ترامپ میانجی هند و چین می‌شود

رئیس جمهور آمریکا با ناخوشایند خواندن تنش‌های مرزی میان چین و هند ، پیشنهاد میانجیگری خود را بار دیگر تکرار کرد.

اخبار بین الملل- دونالد ترامپ، که خود به تنش آفرینی با کشور‌های دیگر شهره است، بار دیگر مدعی میانجیگری میان هند و چین شد و گفت: این تنش‌ها بسیار ناخوشایند است. اگر بتوانیم برای حل این مناقشه کاری بکنیم، کمک خواهیم کرد. ما با هر دو کشور در این باره صحبت خواهیم کرد. ما آماده ایم تا به چین و هند کمک کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن و همزمان با تشدید درگیری‌های خونین میان ارتش هند و چین برای اولین بار پیشنهاد کرد تا به عنوان واسطه برای حل اختلافات دو کشور وارد عمل شود. پیشنهاد میانجیگری که البته از سوی دو کشور بی پاسخ گذاشته شد.

ترامپ در آن زمان با وخیم خواندن شرایط مرزی دو کشور گفت با هند و چین در این باره گفتگو خواهیم کرد. آن‌ها درگیر یک مشکل بزرگ هستند.

حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.

دو کشور هند و چین مشترکاً مرز مشخص شده‌ای با طول ۲۴۰۰ مایل دارند. طبق اطلاعات رسمی وزارت دفاع هند، نیرو‌های چینی در طی دو سال گذشته ۷۵۲ بار تمامیت ارضی هند را نقض کرده اند. این دو کشور یکدیگر را به ورود غیرقانونی به خاک سرزمین هایشان متهم کرده اند.