وقوع سانحه برای پهپاد آمریکایی «ام کیو-۹»

نیروی هوایی آمریکا روز شنبه اعلام کرد که به یکی از پهپادهای این کشور، آسیب وارد شده است. پهپاد «ام کیو-۹ ریپر»، صبح چهارشنبه هفته گذشته هنگامی که در مسیر باند پرواز حرکت می‌کرده، دچار حادثه شده است. پهپاد مذکور در پایگاه هوایی «هولومن» در نیو‌مکزیکو دچار سانحه شد.

اخبار بین الملل- به گفته مقامات نیروی هوایی آمریکا ، هواپیمای دیگری در پی این حادثه آسیب ندیده است. تاکنون درباره خسارت‌های احتمالی وارد شده، گزارشی درز پیدا نکرده است. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که تیمی را برای برآورد خسارت وارد شده به محل حادثه اعزام کرده است.

پهپاد «ام کیو-۹ ریپر»، متعلق به گردان پروازی ۴۹ آمریکاست. آموزش جنگنده‌های «اف-۱۶» و اپراتور‌های پهپاد‌های ام کیو-۹ از جمله اقداماتی است که در این گردان صورت می‌گیرد.

از جمله قابلیت‌های ام‌کیو-۹ ریپر قابلیت حمل موشک است. پهپاد مذکور دارای امکان کنترل از راه دور یا پرواز خودکار است و نمونه فعال پهپاد در نیروی هوایی آمریکا است.

پیش از این نیز طی حادثه دیگری برای تجهیزات هوایی ارتش آمریکا، جنگنده «اف-۱۶ سی ام فالکن» نیروی هوایی آمریکا در کارولینای جنوبی دچار سانحه شد و سقوط کرد، خلبان جنگنده نیز کشته شد.