محسن رضایی: نسل سوم انقلاب باید به‌‌ دنبال پیدا کردن یک دولت نو باشد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) در آیین رونمایی از سامانه نجم (نظام جمع‌سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام) که با محوریت تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه برگزار شد، گفت: امروز نیازمند اراده ملی سوم در کشور هستیم.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: اولین اراده در سال ۵۶ و ۵۷ شکل گرفت و نسل اول انقلاب در کنار حضرت امام کار بزرگی و در عالم رقم زد که راه نویی به نام جمهوری اسلامی ایجاد کرد.

رضایی افزود: دومین اراده برای آزادسازی سرزمینهای کشور بود که صدام با تحریک قدرت‌ها به پنج استان ما ورود کرده بود و همه منتظر  اعلام پشیمانی ایران از انقلاب خود بودند. اینجا نسل دومی‌ها وارد شدند و دومین اراده ملی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: نسل دوم انقلاب، اقتدار از دست رفته ایران را طی دویست سیصد سال گذشته، برگرداند. چرا که در هر جنگی که برای ایران پیش آمد ما شکست خوردیم و جنگ ایران و عراق اولین جنگی بود که ایران یک وجب از خاک خود را از دست نداد‌.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ابتدای گام دوم انقلاب در آستانه شکل‌گیری اراده سوم هستیم، گفت: این کار توسط همین جوانان انجام می‌شود، آن هم در اقتصاد و فرهنگ، یعنی همان محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم.

رضایی با بیان اینکه در آستانه تحولات جدید به دست جوانان هستیم، گفت: نحوه اداره‌ کشور، و سیاست‌گذاری‌های دولت باید متحول شود و اگر نشود، همان مسیرهای منفی فرهنگ و اقتصاد ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان باید یک تصمیم تاریخی بگیرند و منتظر فرش قرمز نباشند، گفت: دیوان‌سالاری و‌ نحوه حکمرانی در اقتصاد و فرهنگ بزرگترین مانع حل مشکلات کشور است و اگر برای نسل اول انقلاب، ساقط کردن شاه هدف بود، شما نسل سومی‌ها باید به‌دنبال پیدا کردن یک دولت نو باشید.