به گزارش افكارنيوز به نقل از فارس، حجتالاسلام علی سعیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره ۱۴۶ شهید بخش کلیجانرستاق که در روستای آقمشهد ساری برگزار شد با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی ولایتمدار محسوب میشود، اظهار داشت: اگر بخواهیم در تاریخ اسلام یک شخصیت را به عنوان تراز ولایت مداری معرفی کنیم شخصیت ممتاز عالم اسلام و توحید، شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی به دلیرمردی و رشادت‌های شهدای معاصر و نیز صدر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: با برپایی یادواره‌های شهدا می‌توان یاد و خاطر آنها را زنده نگه داشت.

این مسئول حکومت الهی را بخشی از حاکمیت ذات خداوند دانست و تصریح کرد: در مسائل فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه اسلامی باید از منویات مقام معظم رهبری تاسی جست و فرامین دینی را سرلوحه زندگی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضور هر فرد را در دو جبهه اعلام کرد و گفت: انسان‌ها در دو جبهه حق و باطل قرار می‌گیرند که در این باره، سنجش و معیار ولایت‌مداری است.

سعیدی سیره فاطمی را الگوی همه‌جانبه جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مردم شیعی جامعه اسلامی هوشیارانه و با بصیرت حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند همانطور که در فتنه ۸۸ شاهد بودیم حماسه‌ای دیگر به انقلاب اسلامی اضافه شد.

وی به ولایت‌مداری مردم ایران اشاره کرد و ابراز داشت: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی نشان از ولایت‌مداری و تبعیت از اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کشور خاطرنشان کرد: مردم اجازه نمی‌دهند دشمنان نظام بر انقلاب اسلامی کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کنند.

وی به تولی و تبری اسلام اشاره کرد و گفت: در تولی ولایت‌پذیری افراد متفاوت است، همانطور که در صدر اسلام ولایت‌مداری افرادی همچون سلمان، مقداد و ابوذر به پای ولایت‌پذیری حضرت حمزه نمی‌رسید.

این مسئول به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: اگر ولایت‌مردانی همچون حمزه سید الشهدا در قضیه ای که منجر به شهادت حضرت فاطمه(س) شد، حضور داشتند این حادثه دلخراش رخ نمی‌داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کشور با اشاره به فتنه سال ۸۸ خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر جامعه اسلامی به چهار دسته تقسیم شد که بدترین نوع عملکرد افراد، عملکرد کسانی بود که در دو جبهه اظهار وفاداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: در این بین کسانی که سکوت اختیار کردند در جبهه باطل قرار گرفتند.