عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی؛ نقشه انتخاباتی ترامپ

 علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس با اشاره به عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی ،گفت: این تلاشها نه برای منافع کشورهای عربی- اسلامی که برای تثبیت موقعیت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و نیز غاصبان سرزمین وحی قابل ارزیابی است.

اخبار سیاسی وی افزود: برغم تلاش مذبوحانه حاکمان کاخ سفید برای تداوم حیات مصنوعی رژیم نامشروع رژیم اشغالگر قدس ، این رژیم در بحرانی ترین  وضعیت خود قرار دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور پیوستن رژیم آل خلیفه به طرح آمریکایی صلح با صهیونیستها را خودسوزی آشکار دانست و عنوان کرد: سران بحرین با این اقدام نابخردانه طومار پایان عمر سیاسی خود را امضاء کردند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از بی تفاوتی سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب در قبال طرح شوم عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل یادآورشد: تاریخ در مورد خیانت حاکمان کشورهای عربی به مظلومان بی دفاع فلسطینی قضاوت خواهد کرد. این پروژه از منظر حقوقی و سیاسی دستاوردی برای طراحان آن و حاکمان خودفروخته کشورهای عربی ندارد.

وی فلسطین را مسئله اول و  فراموش نشدنی جبهه اسلام دانست و اضافه کرد: فراموشی آرمان فلسطین ضربات جبران ناپذیری به اتحاد و یکپارچگی مسلمانان وارد خواهد کرد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فعال شدن خط دیپلماسی کشورمان برای افشای ماهیت نقشه های شوم استکباری در قبال مسلمانان منطقه، اظهار داشت: هوشیاری کشورهای اسلامی در برابر توطئه های  استکباری و صهیونیستی ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی نقش مجلس شورای اسلامی را در این زمینه موثر و کلیدی خواند و افزود: باهدف مقابله با تحرکات جدید جبهه آمریکایی صهیونیستی، ارتباط پارلمانی کشورهای مسلمان با محوریت مجلس شورای اسلامی تقویت خواهد شد.