محاکمه طبری گام بلند قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد

 ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعدام نوید افکاری گفت: نوید افکاری شاکی خصوصی داشته و به خاطر قتلی که مرتکب شده اعدام یا عدم اعدام وی به نظر اولیای دم بستگی داشته است.

اخبار سیاسی- وی افزود:‌ سیاسی عنوان کردن اجرای حکم قصاص نوید افکاری فضاسازی علیه دستگاه قضا به منظور کمرنگ جلوه دادن اقدامات ضد فساد این دستگاه است و این فضاهاسازی‌ها از خارج از کشور مدیریت می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: طبق قانون اجرا یا عدم اجرای حکم قصاص به نظر اولیای دم بستگی دارد و در مورد نوید افکاری قانون به طور دقیق اجرا شده است و هیچ موضع و نظر سیاسی در مورد حکم وی وجود نداشته است.

ابوترابی با  اشاره به اعلام رأی پرونده اکبر طبری خاطرنشان کرد: محاکمه طبری گام بلند قوه قضاییه در مبارزه با فساد به شمار می‌رود که مبارزه را از درون قوه قضاییه شروع کرده است

وی افزود: طبری مدت‌ها در قوه قضاییه باند ارتشاء تشکیل داده بود و امروز آیت‌الله رئیسی که مبارزه با فساد را از دستگاه قضا شروع کرده وی را محاکمه کرد که این اقدام و حرکت جای تقدیر دارد. 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: فضاسازی‌ها علیه این قبیل اقدامات قوه قضاییه با هدف کمرنگ جلوه دادن اقدامات مثبت دستگاه قضا صورت می‌گیرد و عاملان این فضاسازی‌ها به دنبال کمرنگ کردن این اقدامات مثبت هستند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما از قوه قضاییه می‌خواهیم که مبارزه با فساد را همچنان به صورت جدی ادامه دهد و به اینگونه فضاسازی‌ها هیچگونه توجهی نداشته باشد.