سازشکاران در زباله‌دان‌تاریخ

  ما شاهد یک طنز تلخ در عصر حاضر هستیم که ترامپ برای اعراب تعیین تکلیف می‌کند اما در همین وضعیت هم می‌بینیم شواهدی از سست بودن این توافق وجود دارد که نخستین مورد آن هم مربوط به مخالفت اسرائیل با فروش هواپیماهای «اف‌35» به امارات است. چندی قبل «آفیف کوخای» رئیس ستاد ارتش اسرائیل صراحتا اعلام کرد: «ما دوستی در منطقه نداریم و اینها (امارات و کشورهای منطقه) یک روز شریک ما هستند و یک روز هم دشمن ما خواهند بود یا برعکس. پس باید دست برتر را در مسائل نظامی منطقه داشته باشیم». خب! واقعا سوال مطرح می‌شود که مسؤولان امارات و بحرین با چه استدلالی می‌توانند وارد توافق عادی‌سازی با چنین رژیم نامطمئنی شوند؟ از این جهت می‌توان گفت این یک پروژه ضعیف و شکست خورده است. ترامپ و نتانیاهو به دنبال اینند با برگزاری جشن‌های اینچنینی مشکلات خود را پنهان کنند اما به برکت خون شهدا و وحدت جریان مقاومت، در برابر این طرح‌ صهیونیستی پیروز خواهیم بود. ما از ملت‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم در کنار ما باشند که در نهایت این کاروان مقاومت است که بر رژیم صهیونیستی چیره خواهد شد. 

جریان‌های راست‌‌گرا در رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال حاضر بشدت با بحران سخت و خفه‌کننده‌ای در داخل مواجه هستند. دونالد ترامپ نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند و در مدیریت کشور به مشکل خورده و این در آستانه انتخابات برای ترامپ یک مشکل جدی است. در سوی دیگر هم ما شاهدیم نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر فاسد در سرزمین‌های اشغالی شناخته می‌شود. مخالفان او معتقدند نتانیاهو قصد دارد با برقراری رابطه با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از محاکمه فرار کند. در کل باید گفت این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب یک مجموعه کلان است که بعد از شکست معامله قرن به دنبال عادی‌سازی روابط هستند تا اهداف‌شان را در بلندمدت پیگیری کنند اما مطمئنا این طرح‌ها و نقشه‌ها اثری بر نظم منطقه نمی‌گذارد و آیندگان شاهد خواهند بود همه این نقشه‌ها شکست می‌خورد. پیروزی رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین در حد یک رویا برای آنها باقی خواهد ماند. احتمال این وجود دارد که مساله آشکارسازی روابط و عادی‌سازی به کشور سوم هم برسد اما مطمئنا این موارد پایدار نیست. تاریخ اثبات کرده آنها که خالصانه در مسیر مقاومت بودند مثل جمهوری اسلامی ایران و مومنان، خدا به آنها عزت خواهد داد و در مقابل ما شاهد ذلت و ننگ برای کسانی هستیم که در مسیر سازش قرار گرفتند. 

مشخصا باید گفت با وجود اختلاف دیدگاه سیاسی بین گروه‌های فلسطینی که طبیعی است اما همه گروه‌ها و جریان‌ها در مخالفت با عادی‌سازی روابط متفق‌القولند و ما در این باره وحدت نظر داریم. ملت‌های اسلامی و عربی باید مانع مسؤولان گمراه، دیوانه و ساده‌لوحی شوند که بدون توجه به تاریخ و ارزش‌های دینی و اسلامی به صهیونیست‌ها اعتبار می‌دهند. صهیونیست‌ها طفیلی برخی کشورهای اروپایی و آمریکا هستند اما واقعیت این است که این رژیم جایگاه بهتری از زباله‌دان تاریخ ندارد و همپیمانان آن نیز که تن به ذلت داده‌اند، با این رژیم در زباله‌دان تاریخ فراموش خواهند شد. 

خالد قدومی