هرگونه بی‌احتیاطی در رعایت پروتکل‌ها باعث شیوع مجدد کرونا می‌شود

 سی و چهارمین جلسه کمیته اجتماعی- امنیتی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور با حضور حسین ذوالفقاری رئیس کمیته، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

 ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی- امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه نیازمند اعمال قوانین سخت‌گیرانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور برای کنترل هر چه موثرتر این بیماری هستیم؛ گفت: هرگونه بی‌احتیاطی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر سفرهای غیر ضروری و عدم استفاده از ماسک باعث با شیوع دوباره این بیماری در کشور می‌شود.

معاون امنیتی وزیر کشور پس از استماع گزارش رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از وضعیت تولید ماسک در کشور گفت: خوشبختانه با همت دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر وزارت صمت و بهداشت و سازمان بسیج، امروز وضعیت ایده‌الی در حوزه تولید ماسک داریم که امید داریم این وضعیت مناسب در کشور با قدرت هر چه بیشتر تداوم یابد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه باید با به‌کارگیری مکانیسم‌های مختلف، تأمین ماسک ارزان و با کیفیت را در اولویت برنامه‌هایمان قرار دهیم؛ گفت: ساماندهی تولید در حوزه قیمت‌ها و کیفیت نیاز اصلی است و باید در این حوزه با هماهنگی وزارت صمت و استانداردهای بهداشتی؛ نهایت دقت اعمال شود.

وی تاکید کرد: درخواست ما از وزارت صمت کمک به تقویت واحدها و کارگاه‌های تولید ماسک در کشور است که امروز با همت این کارگاه‌ها روزانه 16 میلیون ماسک در کشور تولید و توزیع می‌شود.

معاون امنیتی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به لزوم توجه بیش از پیش به اصول بهداشتی در پایانه‌های هوایی کشور اشاره کرد و گفت: نیازمند اعمال مقررات دقیق بهداشتی نظیر تهیه ماسک، مواد ضدعفونی در داخل هواپیماها برای مسافران هستیم. مسافرین هم لازم است موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیس کمیته اجتماعی امنیتی و انتظامی ستاد ملی اضافه کرد: در صورتی که ایرلاین‌ها اصول بهداشتی را رعایت نکنند با جریمه‌های مالی مواجه خواهند شد.