وزارت «صمت» تصمیم‌گیر اصلی در موضوع خودرو

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت اجناس و کالاها، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ کالاها و مایحتاج مردم روزانه بالا می رود و شاهد فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف هستیم. متاسفانه دولت و مسئولان مربوطه نیز اقدام چندانی برای کنترل قیمت‌ها نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شرایط بازار هم اکنون به صورتی است که التهابات عجیبی در آن وجود دارد و گویی نرخ کالا و جنس در بازار مشخص نیست، گفت: ضعف عملکرد وزارت صمت و فقدان وزیر در راس این وزارتخانه در ایفای وظایف نسبت به کنترل قیمت‌ها محسوس است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تشریح و تاثیر نهادهای نظارتی در کنترل قیمت ها بیان داشت: متأسفانه شاهد گرانی سرسام‌آوری در بازارهستیم، اما این موضوع به عدم ایفای وظایف سازمان تعزیرات برنمی‌گردد. بلکه ما در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم بطوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملاً گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.

ابوترابی با بیان اینکه تنها 10 درصد عدم نظارت بر قیمت اجناس و کالا‌ها به سازمان تعزیرات بازمی‌گردد، گفت: وقتی عنوان می‌شود که همه این موارد باید به بورس برود عملاً شاهد تبانی برخی افراد و گروه‌ها برای سودجودیی و منفعت‌ محوری بیشتر هستیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: در موضوع خودرو تصمیم‌گیر اصلی وزارت صمت است اما شاهد آن هستیم که خودروسازان به سمت احتکار رفته و حتی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی توانند در این باره کاری انجام دهند.