روسیه از آمریکا خواست از نابود کردن برجام دست بردارد

 وزارت امور خارجه روسیه از آمریکا خواست اقداماتش برای نابود کردن توافقنامه هسته‌ای ایران و ضربه زدن به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را متوقف کند.

این وزارت‌خانه اقدام آمریکا در اعلام غیرقانونی اعمال تحریمها علیه ایران را محکوم کرد و افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که جامعه جهانی را درباره قطعنامه ۲۲۳۱ فریب می‌دهند و مخالفانشان را به اعمال تحریم تهدید می‌کنند. رفتار‌های واشنگتن در برابر توافقنامه هسته‌ای ایران و قطعنامه ۲۲۳۱ ضربه‌ای به اعتبار شورای امنیت است. آمریکا نباید به نام شورای امنیت سخن بگوید.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ابتکارات و اقدامات نامشروع آمریکا قطعاً نمی‌تواند پیامد‌های قانونی بین‌المللی برای سایر کشور‌ها داشته باشد.»

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ، در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

او مدعی شد: تحریم‌ها متعاقب فرآیند اسنپ‌بک (سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها موسوم به مکانسیم ماشه) ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند. در تاریخ بیستم اوت، آمریکا درباره عدم اهتمام ایران به تعهدات برجامی‌اش، به رئیس شورای امنیت اطلاع داد.