مرادی: ترامپ عمدا بر آتش اعتراضات دامن می زند

  احمد مرادی با اشاره به ادامه اعتراضات به تبعیض نژادی سازمان یافته در آمریکا ، گفت:  اعتراضات علیه نژادپرستی در شهر پورتلند پس از کشته شدن "جورج فلوید" سیاهپوست توسط یکی از مأموران پلیس آغاز شد و از آن زمان تاکنون در این شهر و برخی از دیگر شهرهای آمریکا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: معترضان و اعتصاب‌کنندگان از دولت شان می خواهند برای مقابله با نژادپرستی نظام مند و نابرابری اقتصادی که مانع فعالیت و پیشرفت شغلی بسیاری از رنگین پوستان ،سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها می‌شود، اقدام کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عبارت "جان سیاه‌پوستان ارزش دارد" به شعار جنبش عدالت خواهانه و ضدتبعیض نژادی در جهان تبدیل شده است؛ادامه داد: دونالد ترامپ اعتراضات اخیر آمریکا را شورش و غارت می نامد و بر خلاف دیگر روسای جمهور آمریکا با سخنان خود بر آتش اعتراضات دامن زده است.

مرادی با بیان اینکه ترامپ تعمدا بر آتش اعتراضات،دامن می زند تا پس از این خود را حافظ نظم و قانون معرفی کند و آرای سفیدپوستان لیبرال را برای انتخابات پیش رو به دست آورد،مطرح کرد: فردی که در رأس این کشور قرار گرفته که نماد ضدحقوق بشری و نژادپرستی و نماد غارت اموال و دارایی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر این که دفاع از حقوق بشر ادعای دروغین واشنگتن  است،تاکید کرد: ایالات‌متحده همواره با بهانه حقوق بشری و با ادعای حمایت از مردم، به دخالت‌های غیرقانونی در امور داخلی دیگر کشورها می‌پرداخت،این روزها حقوق و مطالبات شهروندی مردم معترض کشورش را در ابعاد و جنبه‌های مختلف، نقض و سرکوب می‌کند.

مرادی با بیان این که اعتراض به نژادپرستی در  آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیوندهایی ناگسستنی با تاریخ این کشورها دارد،خاطرنشان کرد: بازتاب تصاویر رفتار سرکوبگرانه،خشونت و تبعیض نژادی نیروهای دولتی آمریکا، حتی منجر شد که مردم دیگر کشورها در نقاط مختلف اروپا، آسیا و قاره آمریکا باوجود خطر کرونا به اعتراضات تبعیض نژادی و ناعدالتی سیستماتیک در نظام آمریکا،بپیوندند و تظاهرات کنند.

وی ادامه داد:همانطور که رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند، حوادث جاری آمریکا آتش زیر خاکستری است که شعله‌ور شده و اگرچه آن را سرکوب کنند اما دوباره شعله‌ور می‌شود و نظام کنونی آمریکا را از بین می‌برد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه  رنگین‌پوستان و به‌ویژه سیاه‌پوستان بزرگ‌ترین اقلیت این کشور؛سال‌ها است که از تبعیض و رفتارهای نابرابر در این کشور رنج می‌برند و نسبت به تبعیض نژادی و خشونت نژادی سازمان یافته این کشور علیه سیاه‌پوستان،معترض بوده‌اند،تصریح کرد:در واقع تبعیض و خشونت نژادی علیه سیاه‌پوستان و نقض حق اعتراض مسالمت‌آمیز فردی و اجتماعی، از بارزترین نمایش‌های نقض حقوق بشر آمریکایی  است.

بیش از ۳ ماه است که شهرهای مختلف آمریکا و نیز بسیاری از کشورهای مختلف صحنه وقوع تظاهرات مردمی در اعتراض به قتل "جورج فلوید" سیاه‌پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه‌سوتا است،اما در پی این اعتراضات ؛قتل و تیراندازی به برخی دیگر افراد از جمله سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا انجام شده است.