استقبال معارضان سوری از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

 گروه موسوم به ائتلاف ملی معارضان سوریه از تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

این ائتلاف شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که «اعمال مجدد تحریم توسط آمریکا علیه ایران، یک گام مثبت و ضروری است».

روزنامه العربی الجدید به نقل از این گروه معارض گزارش داد که از تمامی اقداماتی که در راستای مجازات نظام ایران و تحدید نقش منطقه‌ای این کشور است، استقبال می‌کند.

این ائتلاف مدعی شد که باید طرحها و مداخلات ایران در سوریه و سایر کشورهای عربی متوقف شود. این در حالی است که دولت قانونی سوریه، خواستار حضور مستشاری ایران و تقویت روابط و همکاری با تهران است.

این گروه معارض در ادامه مدعی شد، ملت سوریه تحریم کشورهای حامی دولت سوریه را در راستای حمایت از «مبارزات» خود می‌دانند.

این ائتلاف همچنین ابراز امیدواری کرد که سایر طرفهای جامعه بین‌الملل نیز در آنچه آن را توقف رفتار تهران نامید، همکاری کنند.

ائتلاف معارضان سوری از گروههای مخالف دولت سوریه است که تحت حمایت ترکیه قرار دارد. این گروه نیز یکی از گروههای معارضی است که علیه ملت سوریه، با این کشور، آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متحد شدند.

درباره همکاریهای ایران و سوریه، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اخیرا در سفری که ریاست ستادکل نیروهای مسلح به سوریه داشتند، به درخواست دولت سوریه بحث پدافند هوایی قرار شد تقویت شود و به دنیا هم اعلام کردیم که ما این قرارداد را با دولت سوریه داریم و حتما هم آن را تقویت می‌کنیم.

شکاری تأکید کرد که «حضور ما در هر کشوری، بنا به درخواست آن دولت است و دخالت نظامی برای زمانی است که ما بدون موافقت آن دولت ما حتی یک نفر را به عنوان مستشار وارد آن کشور کنیم».