مراقب باشیم پیاده‌نظام آمریکا در داخل «بایدن» را فرشته جا نزند

 حسین خسروی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 2 مهر 99)‌گفت: ‌عده‌ای سعی می‌کنند در تغییر محاسبات مردم و مسؤولان بایدن را مظهر عقلانیت و ترامپ را نماد ماجراجویی معرفی کنند و با یک دوگانه‌سازی پوچ بار دیگر اقتصاد را به وعده‌های دموکرات‌ها گره بزنند، مراقب باشیم پیاده‌نظام آمریکا در داخل کشور بایدن را فرشته جا نزند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روز سیاه در تاریخ امت عرب بود.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور وعده‌های اقتصادی که دادید یادتان است، گفتید و الله العلی العظیم اگر مشکلات این کشور که بسیار پیچیده است راه حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم منصفانه بگویید آیا مشکلات حل شده است؟

خسروی خاطرنشان کرد:‌آقای رئیس‌جمهور گفتید در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار دولت تدبیر و امید موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود پس چرا موانع بعضی از جاها از هفت‌خوان به هفتاد خوان رسیده است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی شما گفتید ما باید به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری عمل کنیم نه اینکه فقط شعار دهیم آیا شما واقعا به این سیاست‌ها عمل کرده‌اید؟ حتماً این سخن مقام معظم رهبری را شنیده‌اید که فرموده‌اند آنطور که برجام عمل شد من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفتم و تذکر دادیم.

خسروی افزود: شعار شما نجات اقتصاد ایران بود  الان که بازار بورس و ارز و خودرو غرق هرج و مرج است دولت تدبیر و امید به دنبال این بود که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کند که اصلا به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند. ولی الان پس از حدود 9 سال و نیم ثابت ماندن میزان پرداختی یارانه آب، برق، گاز و تلفن و همه مایحتاج مردم چندین بار افزایش پیدا کرده و افتخار شما به افزایش حقوق کارمندان به گرد تورم حاصل از مدیریت شما نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: به رغم افزایش درآمد اسمی خانوارها قدرت خرید هر فرد ایرانی نسبت به سال 90 یک سوم کاهش پیدا کرده است. آقای رئیس‌جمهور گفتید که ما شاهدیم دلار افزایش پیدا می‌کند مشکل کجاست آقای روحانی حالا شما بگویید که مشکل کجاست که دلار حدود 3 هزار تومانی زمان انتخابات شما به حدود 27 هزار تومان رسیده است؟

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی افزود: ریاست محترم قوه قضائیه با مردم مطرح کردید قصورها و تقصیرها از ناحیه مدیران و مسؤولان در انجام وظایف‌شان که منجر به فساد شده است در هر رده‌ای که باشد قابل تعقیب است، آیا عدم عمل به وعده‌های دولت محترم که فقط به بخشی از آن در حوزه اقتصاد اشاره شد مصداق ترک فعل نیست؟

خسروی خاطرنشان کرد: آیا کسانی که بخشی از ارز دولتی را برای واردات همه رقم کالایی حتی غذای سگ و گربه و دسته‌بیل با دلار 4200 تومانی بر باد دادند و حالا برای 5 میلیارد دلار پیش صندوق بین‌المللی پول دست دراز می‌کنند ترک فعل محسوب نمی‌شود و قابل تعقیب نیست.

وی اظهار داشت: آقای رئیسی بزرگوار آیا به درخواست حدود 5 ماه پیش 400 طلبه از 65 شهرستان که از جنابعالی خواستند عاملان ولنگاری فاجعه‌بار فضای مجازی کشور را محاکمه کنید تا به حال جواب قانع‌کننده‌ای دادید؟

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ریاست محترم مجلس شما در نطق 11 خرداد ماه خود گفتید که مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچ‌گیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند آیا تا به امروز جزئیات شفافی از برنامه و نحوه هزینه‌کرد بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی در بحران کرونا به مردم اعلام شده است؟

خسروی افزود: دولت در زمینه شفا‌ف‌سازی امتحان خوبی نداده است آزموده را آزمودن خطاست پیشنهادم به سازمان صدا و سیما ایجاد شبکه‌ای به نام شبکه مطالبات مردمی در کنار سایر شبکه‌ها است.

وی اظهار داشت: مسؤولان محترم فرانسه یک جور به پیامبر (ص) توهین می‌کند و ما هم به بی‌توجهی به سیره آن حضرت جوری دیگر مگر آن حضرت نفرمود هر کس فریاد فریادرسی را بشنود و جوابش را ندهد مسلمان نیست آیا فریاد اقشار مختلف از کارگران و کارمندان، معلولین و ... را نمی‌شنوید؟

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجامی که بنا بود همه مشکلات کشور را حل کند حالا رئیس‌جمهور محترم قطع نشدن آب و برق را ارمغان آن می‌داند آیا تعجب ندارد؟