روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی چگونه است؟

 محمدحسین فرهنگی با اشاره به بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز سه شنبه 8 مهرماه، گفت: در ابتدای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کمیسیون مربوطه گزارشی از کارنامه کاری و صلاحیت رزم حسینی ارائه می کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: سپس در صورت حضور رئیس جمهور در نشست علنی، به مدت یک ساعت در دفاع از وزیر پیشنهادی برنامه ها، سابقه کار و تواناییِ رزم حسینی، آقای روحانی سخنرانی می‌کند.

وی بیان کرد: با اتمام دفاعیات رئیس جمهور، فرصت به استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف رزم حسینی می رسد. از این رو دو موافق و دو مخالف به قید قرعه می توانند اظهارنظر کنند، هر یک 15 دقیقه زمان دارند و می توانند تمام یا بخشی از زمان خود را به همکار دیگر بدهند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه رزم حسینی نیز می تواند از خود دفاع کند، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی به مدت 30 دقیقه می تواند برنامه خود را تشریح و به مباحثی که مخالفان مطرح کردند پاسخ دهند، در صورتی که رئیس جمهور بخواهد اظهار نظر پایانی داشته باشد می تواند بخشی از زمان وزیر پیشنهادی را در اختیار بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: پس از استماع دفاعیات وزیرپیشنهادی و رئیس جمهور و نظرات موافقان و مخالفان، مجلس وارد رای گیری می شود تا اعلام کند به وزیر پیشنهادی اعتماد دارد یا خیر.