تخریب های ادامه دار علیه مجلس یازدهم/ جنجال آفرینی با کلید واژه خودرو و واکسن

خودروی دنا پلاس قسطی و سهمیه واکسن آنفلوآنزا دو کلید واژه ای بود که لیبرال ها و اصلاح طلبان با جنجال آفرینی سعی در تخریب مجلس انقلابی یازدهم داشتند و حاشیه سازی های آنها به همین جا ختم نمی شود.

اصلاح طلبان در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را رو بروی خود می بینند که در کنار آن انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بر گزار می شود.

 این جریان سیاسی که در دولت فعلی قوای اجرایی کشور را در دست داشته و بیشترین میزان حمایت را از حسن روحانی در انتخابات 92 و 96 داشتند حالا با سرشکستگی سیاسی به خاطر عملکرد  خود در دولت و مجلس دهم روبرو هستند.

رسانه های این جریان هر روز به بهانه های مختلف با ایجاد مخلوطی از واقعیت و شایه سعی دارند موضوعات را به انحراف کشیده و تا به اهداف خود برسند.

در ماجرای سهیمه مجلس از واکسن آنفلوآنزا جالب است بدانید این رویه در دوره های قبلی مجلس و به ویژه در مجلس دهم نیز بود اما اینبار نمایندگان مجلس یازدهم با توجه به شرایط کشور به گفته شهلا میرگلو بیات، مدیرکل سلامت مجلس مقرر شد ۱۵۰۰ واکسن تخصیص داده شده به مجلس، به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شود.

جالب تر اینکه وزارت بهداشت این واکسن ها را در اختیار مجلس قرار می دهد و در دوره های قبل نیز روال بر همین موضوع بود اما نه تنها در زمان اصلاح طلبان این موضوع علنی نمی شد بلکه واکسنی پس داده نشد اما حالا که نمایندگان مجلس این واکسن ا را پس داده  اند، لیبرال ها نوک پیکان تخریب را به سمت مجلس گرفته اند در صورتی که دولت این واکسن ها را به مجلس داده، چرا از دولت انتقاد نمی شود؟

از سوی دیگر این واکسن های تخصیص یافته فقط به مجلس محدود نمی شود بلکه نهادهای مختلف و سازمان های دولتی نیز استفاده می کنند اما چرا اعتراضی به دولت نمی شود؟

ماجراهایی از این قبیل نشان می دهد تخریب ها هدفمند بوده و می خواهند مجلسی که برای کار و تلاش به میدان آمده را در اذهان عمومی تخریب کنند.

حسن شجاعی علی آبادی از نمایندگان مجلس درباره حاشیه سازی های اخیر می گوید که علیرغم هیاهوها، مردم از نزدیک حضور و عملکرد نمایندگان مجلس که به نفع معیشت مردم است را لمس کرده اند از این رو اینگونه تخریب ها و حاشیه سازی ها نمی تواند مانع فعالیت انقلابی مجلس یازدهم شود.

محمدصالح جوکار نیز در واکنش تلاش برخی برای تخریب مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه مجلس انقلابی شکل گرفته و مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس یازدهم، انقلابی‌ترین مجلس بعد از پیروزی انقلاب است، لذا وحشت و افسردگی در دل ضدانقلاب‌ها پدیدار شده و کسانی که بازنده واقعی شکل گرفتنِ این مجلس و حضور ملت در انتخابات بودند، اقدام به تخریب مجلس کردند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم ، اظهار کرد: کسانی که باختند در تلاش هستند تا این مجلس را تخریب کنند، از این رو مسائلی چون خودرو، وام ودیعه مسکن، واکسن آنفلانزا و غیره که در دوره‌های گذشته مجلس هم مرسوم بوده است و همه خیلی عادی از کنار آن می گذشتند را مطرح و سناریوسازی می‌کنند.

وی افزود: امروز در شرایط بد اقتصادی هستیم و تخریب‌گران به دنبال برجسته کردن موضوعات حاشیه ای هستند تا مردم را نسبت به مجلس انقلابی یازدهم ناامید کنند. مردم در رنج و مشقت هستند اما این رنج و مشقت مردم حاصل عمل و اقدام غیرانقلابی است، همان افرادی که امروز مجلس را تخریب می‌کنند به دنبال کاهش فشار بر خود هستند لذا مجلس را تخریب می‌کنند تا خودشان در حاشیه امنی قرار گیرند.

جوکار  با بیان اینکه مشکلات و گرانی که در سایه عملکرد تخریب‌گران اتفاق افتاده است، گفت: تخریب‌گران جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند بنابراین به دنبال شیطنت و تخریب هستند، البته مجلس نباید اجازه سوء استفاده دهد زیرا چشم امید مردم به سمت مجلس است و از نمایندگان ملت توقع دارند که انقلابی‌تر عمل کرده یا از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند و با این ابزارها ثبات را به کشور برگردانند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران می‌خواهند حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند و فساد و رانت خواری خودشان را دنبال کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز تفاوتی بین نماینده و فرد عادی در جامعه نیست، گفت: وجه مردم داری باید در هر حال باید حفظ شود و مردم نباید از مجلس ناامید شوند، مجلس در کنار مردم است و مردم باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند. دیگران نباید در سایه عملیات روانی کار خود را پیش ببرند. هر تخریب باید با شفافیت پاسخ داده شود.

علی اصغر عنابستانی از دیگر نمایندگان نیز با بیان اینکه آثار و موارد سرچشمه‌های تخریب مجلس یازدهم را باید در دو حوزه داخلی و خارجی جستجو کرد، گفت: دشمن خارجی برای اثبات ناکارآمدی نظام تلاش‌های زیادی انجام داد و متاسفانه با توجه به تفکر حاکم بر دولت طی 7 سال گذشته در بسیاری از موارد توانست در حوزه‌های اجرایی به ویژه حوزه اقتصادی مردم را از توانمندی ساختارهای اداری ناامید کند و دشمن با توجه به این کاهش اعتماد به دنبال اثبات ناکارآمدی نظام بود تا اعتماد نهادی تبدیل به بی‌اعتمادی به نظام شود.

 نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم ادامه داد: این کاری بود که دشمن سال‌ها طراحی و همچنین برخی از غرب‌زده‌ها و کسانی که معتقد به تفکرات لیبرالی هستند آن را دنبال می‌کنند.

عنابستانی با یادآوری اینکه حضور نمایندگان انقلابی در مجلس یازدهم با انگیزه بسیار زیاد امیدها را به مردم بازگرداند و بخش زیادی از نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد، افزود: دشمنان تا حدود زیادی توانسته بودند مردم را ناامید کنند اما با انتخابات مجلس یازدهم و آمدن نمایندگان انقلابی دوباره امید به مردم برگشت و تا حدود زیادی مردم امیدوار شدند که ساختار مجلس یازدهم می‌تواند دولت را در مسیر درستی قرار دهد و امورات به سمت اصلاح پیش رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: کسانی که معتقدند همچنان باید مردم را ناامید نگه داشت هدف اولیه خودشان را مجلس قرار داده‌اند و از روزهای آغاز به کار و مراسم تحلیف شروع به تخریب مجلس کردند بنابراین تخریب از قبل از شروع مجلس یازدهم شروع شد و مجلس انقلابی را با الفاظ و عناوینی مانند مجلس اقلیت و رانتی مورد خطاب قرار دادند و شروع به فضاسازی کرده و هر مسئله ساده‌ای را به دست مایه‌ای برای تخریب شدید مجلس تبدیل کردند البته بخشی از این تخریب‌ها طراحی شده توسط دشمن بیرونی است که توسط عوامل درونی گسترش می‌یابد و دوستان خودی در این میدان بازی می‌کنند که هدف نهایی آنها بی‌اعتمادی مردم  نسبت به نظام است.

وی با بیان اینکه جریان داخلی بخشی از تخریب‌ها علیه مجلس را هدایت می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه سیاست‌های دولت طی 7 سال جواب نداده و دولتی که تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره با آمریکا و غرب گذاشته بود همه آنها را بر باد رفته می‌بیند بنابراین کارنامه قابل عرضه‌ای ندارد و شروع به تخریب مجلس می‌کند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: جریان اصلاحات در جلسات محفلی خود تنها امید را به بردن یا ماندنشان در صحنه سیاسی کشور را مجلس یازدهم می‌داند و معتقدند اگر بتوانیم مجلس را به شدت تخریب کنیم، مردم را به سمتی ببریم که مجلس یازدهم توانمندی نداشته و همچنین تمامی تقصیرهای 7 ساله را به گردن مجلسی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده بندازیم و از همه مهمتر توقعات جامعه را به شکلی شکل دهیم که جامعه و قاطبه مرم انتظارات اجرایی را از مجلس انتظار داشته باشند می‌توانیم در انتخابات 1400 برگ برنده ای داشته باشیم.

عنابستانی یادآور شد: مجلسی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان انقلابی‌ترین مجلس بعد از انقلاب و به عنوان مجلس امید و انتظار خوانده شده باید در این فضای شدید تخریب دوسویه توسط خارجی‌ها به صورت تمام قد و از سمت رقیب رویه فعلی که همانا تلاش برای بهبود وضعیت مردم است را حفظ کرده و ادامه دهد؛ دوماه از فعالیت مجلس یازدهم صرف ساختارسازی‌های داخلی شد اما طی 4 ماه اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داد که در مجالس عادی چندین ماه و شاید چندین سال طول می‌کشید تا به سرانجام برسد، تصویب طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، تعیین تکلیف مساله قیر و معیشت مباحث کوچکی نبودند که مجلس با سرعت آنها را تعیین تکلیف کرد.

سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی با بیان اینکه مجلس نباید وارد بازی‌های سیاسی و فضای تخریبی شود، گفت: مجلس باید مانند آغاز به کار خود تمام هم و غم خود را برای اصلاح ساختارها، معیشت فوری مردم و تحول در ساختارهای اقتصادی قرار دهد و این موارد مهم باید در دستور کار همیشگی مجلس قرار گیرند البته از سویی مجلس در حال انجام اقدامات بزرگی برای اصلاح ساختار خود است که مردم در آینده نزدیک در جریان آنها قرار خواهند گرفت؛ قدم‌های بزرگ و شجاعانه‌ای برای اصلاح ساختار قانونگذاری و نظارت بر فرآیندهای حاکم بر مجلس برخواهیم داشت، مجلس باید بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد و افراد حاشیه ساز را طرد کند و اجازه ندهد حاشیه‌سازی مانع از پرداختن به اصل کار شود.

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به تلاش برخی برای تخریب‌ مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس یازدهم از روز اول با قوت و قدرت با هدف خدمت رسانی و اعتلای شعارهای انقلاب به میدان پا گذاشت و هر روز نسبت به این هدف ثبات قدم بیشتری پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم با مشاهده وضعیت موجود، مدیریت ضعیف در سیستم اجرایی  و استغاثه مردم برای حرکت در مسیر خود استوارتر گام بر می‌دارد، عنوان کرد: قطعا کسانی که منافع خود را در خطر می‌بینند و مشاهده می‌کنند مجلس مدافع محرومین وارد میدان شده و یقه رانت‌خواران و ویژه‌خواران را می‌گیرد آرام نمی‌نشینند و حاشیه‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس اگر از حیث مدیریتی درون خود همه ظرافت‌ها و دقت‌ها را داشته باشد بازهم حاشیه سازان کار خود را می‌کنند و دست بر نمی‌دارند، ادامه داد: مجلس یازدهم راه خود را در زمینه بازگردانی انقلاب و سیستم اجرایی به ریل اصلی ادامه می‌دهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه و نمایندگان باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که بهانه‌ای داده نشود، گفت: برخی بی‌دقتی‌ها و عدم اطلاع‌رسانی دقیق موجب سوء استفاده حاشیه‌سازان می‌شود، هرچند شیطنت کنندگان رسانه‌ای به دنبال حاشیه هستند اما مجلس با قدرت کار را ادامه می دهد دارد، به هر میزان حاشیه‌ها بیشتر شود بر تصمیم خود مصمم‌تر می‌شویم.