اتهامات عربستان به ایران مانع ایجاد اتحاد در حوزه خلیج فارس می شود

 محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه نخست وزیر کویت در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آغاز گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی خلیج فارس شده است، گفت: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده علاقمند به تقویت و توسعه روابط خود را با کشورهای حوزه  خلیج فارس و  کشورهای عربی منطقه است، اعتقاد داریم که امنیت خلیج فارس زمانی برهم می‌خورد که اختلاف بین کشورها در این حوزه افزایش یابد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به اینکه امارات و بحرین به رژیم صهیونیستی نزدیک شده اند، بیان کرد: جریان غربگرا و صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف در بین کشورهای خلیج فارس هستند تا این منطقه را  ناامن کنند تا مورد تاخت و تاز و سوء استفاده خود قرار  دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با هیچ کدام از کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلی ندارد و حاضر است با همه آنها ارتباط یک جانبه و چند جانبه داشته باشد، اعتقاد داریم دشمن کشورهای منطقه، رژیم صهیونستی است و باید اتحادی که به آن دعوت می شویم در راستای توسعه امنیت در منطقه باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به مواضع خصمانه عربستان در مقابل ایران، گفت: در حالی کویت این مواضع را اتخاذ می کند که خواهان توسعه روابط بین کشورهای منطقه است، متاسفانه ولیعهد عربستان سعودی در سخنرانی مجازی که در مجمع عمومی سازمان ملل داشت، جمهوی اسلامی ایران را مورد حمله خود قرار داد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: عربستان اعلام کرده است که انفجار پالایشگاه آرامکو توسط ایران رخ داده است در حالی که ایران هیچگونه اقدام تروریستی در منطقه انجام نداده و نمی دهد یا حزب الله لبنان را که در جبهه مقاومت برای تامین امنیت در منطقه تلاش می کند از سوی عربستان زیر سوال می رود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گونه رفتارها و گفتارهای ولیعهد عربستان که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده است، نمی تواند عامل ایجاد اتحاد بین کشورها عربی و ایران باشد، کشورهای منطقه باید متوجه شوند که ایران و حزب الله تهدیدی برای منطقه نیستند بلکه رژیم صهیونیستی عامل تنش در منطقه است.