شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل

اقتصاد مقاومتی که بر پایه تولید ملی و باور به توان فردی وهمچنین به  استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی و محلی تأکید دارد نشان می‌دهد که در هر منطقه با توجه به ضرورت‌ها و استعدادهای آن مکان می‌شود فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زا و کارآفرین راه‌اندازی کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد مقاومتی را که کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی را در سال 89 مطرح کردند و بعدازآن در مناسبت‌های مختلف این موضوع را بیشتر مدنظر قرار دادند و برای تحقق آن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و تأکید زیادی نیز بر تحقق این موضوع دارند.

در شهرستان ایرانشهر نیز با توجه به استعدادهای فراوان کشاورزی و پوشش گیاهی متنوع و گسترده در روستاهایی همچون دامن و ابتر؛ زمینه مناسب برای فعالیت‌هایی حول محور اقتصاد مقاومتی مهیا شده است .

 

در همین خصوص فرمانده سپاه ایرانشهر با اشاره به پتانسیل های قابل توجه این شهرستان در حوزه پرورش زنبور عسل به خبرنگار ما گفت: پرورش زنبور عسل یکی از ظرفیت های بالقوه این شهرستان است که به طور قطع با تلاش و استمرار جوانان؛ این بخش به یکی از ظرفیت های باالفعل بدل خواهد شد.

سرهنگ محمد علی میری افزود: در همین راستا تعداد 400 کندوی زنبور عسل و سه کارشناس جهت آموزش و فرهنگ سازی در ایرانشهر مستقر گردیده که بلافاصله بعد از طی شدن کلاس های آموزشی؛ این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین ضمن استفاده اقتصادی از زنبور عسل تصریح کرد: پیش بینی می شود با شروع و استمرار این طرح ؛ تعداد کندوها ی عسل در سال 96 به 10 هزار کندو برسد.