ماجرای پر حاشیه مرگ یک بهیار در زاهدان

در روزهای اخیر خبر مرگ یک بهیار در زاهدان حاشیه هایی را به دنبال داشت به طوری که مصاحبه عضو هیات مدیره نظام پرستاری زاهدان نیز حاشیه دیگری را رقم زد. عضو هیأت مدیره نظام پرستاری زاهدان گفته بود که: زمانی این بهیار ۴۵ ساله را پیدا می‌کنند که چندین ساعت از زمان مرگش گذشته و دچار جمود نعشی شده بود.

 سلیمان نارویی گفت: صفورا شهرکی بهیاری با 25 سال خدمت در بخش سوختگی بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان (ص) بود که به‌تنهایی در بخش کشیک بوده و به رحمت ایزدی پیوست.

 

جنازه ساعت ها بعد از مرگ پیدا شده است

وی با اشاره به وقوع این حادثه در شیفت عصر بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان، افزود: در آن زمان یک بیمار در بخش بستری بوده که حدود ساعت 5 عصر رزیدنت جراحی برای نوشتن یک مشاوره به بخش مراجعه می‌کند و هرچه آیفون را می‌زند کسی در را باز نمی‌کند.

این عضو هیأت‌مدیره نظام پرستاری زاهدان افزود: سپس این رزیدنت جراحی شروع به در زدن می‌کند و پس از مدت زمان طولانی، در توسط همراه بیمار سوختگی در باز می‌شود و بعد رزیدنت شروع به صدا کردن بهیار می‌کند اما پاسخی نمی‌شنود.
نارویی گفت: بالاخره رزیدنت جراحی وی را در رختکن پیدا می‌کند که روی مبل نشسته و فوت کرده است و از همراه بیمار که سؤال می‌کند کی ایشان را دیده و همراه عنوان می‌کند اصلاً بهیار را ندیده است یعنی از ابتدا شیفت ساعت 2 تا 5 عصر.
وی با بیان اینکه وی در همان لحظه ورود به رختکن فوت کرده است، ادامه داد: زمانی وی را پیدا می‌کنند که چندین ساعت از زمان مرگش گذشته و دچار جمود نعشی شده بود.
این عضو هیأت‌مدیره نظام پرستاری زاهدان در گفت وگو با پایگاه خبری نظام پرستاری تهران افزود: هم‌اکنون به مدت 4 سال است که شیفت‌های بخش سوختگی بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان تک‌نفره اداره می‌شود یا با یک پرستار و یا با یک بهیار.
نارویی یادآور شد: بارها نسبت به این موضوع به دفتر پرستاری اعتراض شد که مسئولان همواره کمبود نیروی انسانی را عنوان کردند.

 

مصاحبه بدون تحقیق صورت گرفته است

پس از این مصاحبه سندگل رییس هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان با انتشار جوابیه ای در سایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرده بود که پیرو مصاحبه خبرگزاری نظام پرستاری تهران با یکی از اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان در خصوص "جزییات وقوع مرگ بهیار 45ساله سیستانی خانم صفورا شهرکی" به اطلاع میرساند این مصاحبه بدون بررسی دقیق وتحقیق از جزییات  وبدون هماهنگی ریاست ومسئول حقوقی نظام پرستاری بوده که ضمن تکذیب، فرد مصاحبه کننده  می بایست پاسخگو باشد.

همکاران فورا پس از ایست قلبی بهیار را به بخش خاص بردند

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان گفت: فوت یک بهیار در بیمارستان این شهر به دلیل بی اطلاعی نشر دهنده خبر آن از جزئیات حادثه، حاشیه ساز شده است.

 جمشید اردونی اظهار داشت: این بهیار 45 ساله هفت روز قبل (ششم فروردین) در بخش سوختگی بیمارستان خاتم زاهدان (ص) در حال خدمت بود که دچار ایست قلبی می شود و همکاران وی، فورا او را به بخش خاص منتقل می کنند. 

وی با انتقاد از فردی که علت مرگ این بهیار را حضور نداشتن دیگر همکاران در محل کار ذکر کرده بود، گفت: این اتفاق ناگوار برای این بهیار در زمانی اتفاق افتاده که پرستاران و خدمه در آنجا حضور داشتند و چگونه می شود که با داشتن تعدادی مریض یک نفر در محل حضور داشته باشد و بتواند به تمام بیماران رسیدگی کند. 
رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان درباره اینکه گفته شده این بهیار به دلیل بسته بودن بخش سوختگی فوت کرده است، گفت: بخش سوختگی از حساسیت بالایی برخورد است که به دلیل جلوگیری از آلودگی ها توسط رفت و آمدهای شهروندان در همه زمان این مکان باید بسته باشد.