جان فشانی و از خودگذشتگی معلم فداکار خاشی در تاریخ ایران ثبت می شود

علی اصغر فانی در مراسم بزرگداشت حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار خاشی که در مسجد جامع گزو خاش برگزار شد، با بیان اینکه حمیدرضا گنگوزهی نمونه بارز یک معلم فداکار و نمونه بود، اظهار کرد: این فداکاری و ایثار برای همیشه در اذهان مردم دنیا جاودانه خواهد شد و همه ای ایران و خصوصاً قشر فرهنگی به این معلم بزرگ افتخار میکنند.

وی گفت: معلمان ایران اسلامی بارها و بارها در طول تاریخ پرشکوه ایران ایثارگری و از خودگذشتگی های زیادی را به ثبت رسانده اند و ادامه این جریان ها نشان دهنده روحیه جهادی و فداکاری آنان است.

فانی با بیان اینکه گنگوزهی برای نظام آموزشی کشور مایه افتخار و سربلندی است، اذعان کرد:  معلمان فداکار ایران اسلامی همیشه جهادگونه در راه پیشبرد نظام آموزشی کشور مشغول هستند و حتی برای حفظ آیندگان و دانش آموزانشان جان خود را هدیه می دهند.

وی با بیان اینکه خدمت در نظام تعلیم و تربیت بر مبنای آموختن جهت زیستن و آموختن برای دیگران زیستن استور است، تصریح کرد: امروز ما افتخار میکنیم از بدنه معلمان و قشر عظیم فرهنگی اهمیت و ارزش ایثارگری و جان فشانی متجلی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مجروح شدن عبدالرئوف شهنوازی معلم فداکار دیگر، خاطرنشان کرد: برای گنگوزهی آرزوی درجات بلند رحمت و مغفرت و برای شهنوازی همکار دیگرمان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم و ان شاالله در سنگر تعلیم، تربیت و خدمت به وظیفه خود به نحو احسنت عمل کند.

فانی با اشاره به درخواست همسر حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار خاشی، بیان کرد: همسر این معلم فداکار با توجه به مدرک تحصیلی وی، به زودی به بدنه آموزش و پرورش وارد خواهد شد و بعنوان معلم راه همسر فداکار خود را ادامه خواهد داد و  در مجموعه دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش می کنیم مشکلات از دوش خانواده حمیدرضا گنگوزهی معلم ایثارگر و فداکار ایران اسلامی برداشته شود.

فرماندار خاش نیز  در ادامه این مراسم، ضمن خیرمقدم، اظهار کرد: جانفشانی و ایثارگری معلم خاشی نشان از حس کمک و ایثارگری در این منطقه دارد.

محمداکبر چاکرزهی گفت: فداکاری های معلمان و قشر فرهنگی جهت حفظ ارزش ها و ترویج فرهنگ ایثارگری و از خوگذشتگی در متون درسی گنجانده شود.

 

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه حضور چند ساعته خود در خاش بر سر مزار معلم فداکار حاضر شد و با قرائت فاتحه به کار بزرگ این معلم فداکار ادای احترام کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان، منتخبین مردم شهرهای خاش، سراوان و زاهدان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار و شماری از مدیران دستگاه های اجرایی خاش در کنار علما، معتمدان و سران قبائل و طوایف خاش؛ وزیر آموزش و پرورش را در سفر به زادگاه معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی همراهی کردند.

حمیدرضا گنگوزهی، معلم فداکار مدرسه ابتدایی روستای نوکجو خاش بود که روز یکشنبه این هفته برای نجات تعدادی از دانش آموزان از آوار یک دیوار فرسوده نزدیک مدرسه، جان خود را فدا کرد.

 

در این حادثه یک معلم دیگر به نام عبدالرئوف شهنوازی که او نیز اقدام به نجات دانش آموزان کرده بود، مجروح شد.