بوستان مرزداران در شهرستان هیرمند ایجاد می‌شود

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد بوستان مرزداران در شهرستان هیرمند ایجاد شود که کار احداث آن بزودی کلید می‌خورد.

شهردار هیرمند با اشاره به علت نامگذاری این بوستان به مرزداران افزود: مرزداران در خط مقدم حفاظت از مرزها قرار دارند از این رو به پاس رشادت و از جان‌گذشتگی این قشر این بوستان بنام مرزداران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش مرزنشینان در پیشبرد اهداف نظام  عنوان کرد: مرزنشینان نیز همپای مرزداران نقش موثری در حفاظت و حراست از مرزها ایفاء و برای توسعه و آبادانی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

پودینه با بیان این مطلب که ایجاد این بوستان به افزایش فضای سبز در شهرستان هیرمند کمک می‌کند، عنوان کرد: ایجاد گلخانه و تشویق مردم به راه‌اندازی آن، ایجاد مبلمان شهری و مشارکت مردم در ایجاد فضای سبز از جمله اهداف شهرداری شهرستان هیرمند است.

وی خاطرنشان کرد: کاشت گیاهان و نهال درختان از جمله راههای ایجاد فضای سبز هستند و اگر شهروندان با فواید فضای سبز آشنا شوند بی‌شک علاقمندتر از گذشته به این امر مبادرت می‌ورزند.

شهردار هیرمند گفت: گیاهان در کاهش آلودگی صدا، تعدیل آب وهوا، جذب گردو غبار، تعدیل درجه حرارت محیط ،تولید اکسیژن، حفاظت از خاک در مقابل باران‌های رگبار، سیلاب ها، باد طوفان ورانش زمین نقش موثری دارند.