عدم تناسب نرخ تعرفه آب و برق با گرمای هوای زابل

در حالی که به دلیل طوفان های مداوم در شهرستان زابل در بسیاری از مواقع مردم در هوای گرم مجبور به بسته نگه داشتن درب ها و پنجره ها هستند و نمی توانند از هوای آزاد استفاده کنند بنابراین بالا بودن تعرفه های برق و آب در آن منصفانه نمی باشد چرا که در هر حال مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی هستند.

 

با توجه به سیر صعودی کوچ و مهاجرت از شهرستان زابل از مسولان انتظار می رود به منظور ماندگاری بیشتر مردم در منطقه لااقل تعرفه های آب و به ویژه برق را پایین آورده تا اندک مردم باقیمانده در شهر هم عطای ماندن را به لقایش نبخشیده و در شهر ماندگار شوند.

 

متاسفانه به دلیل بیکاری و وضعیت بد معیشتی در شهرستان زابل شمار زیادی از مردم تنها از طریق یارانه امرار معاش میکنند که این مبلغ هم تا حدود زیادی صرف هزینه های آب و برق می شود.

 

نرخ آب و برق در آلوده ترین شهر جهان بالاست

 

یکی از اهالی شهرستان زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: متاسفانه نرخ آب و برق در شهرستان زابل بالاست و هیچ تناسبی با وضعیت این شهر ندارد در حالی که این شهر نام آلوده ترین شهر جهان را با خود به یدک می کشد بنابراین سزاوار نیست تعرفه های آب و برق در آن بالا باشد.

 

وی افزود: به دلیل آلودگی هوا همیشه مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی به جای باز نگهداشتن درب ها و پنجره ها هستیم اما متاسفانه همیشه به دلیل وجود ریزگردها و همچنین گرمای هوا مجبور به استحمام هر روزه و شستشوی و گردگیری اثاث منزل هستیم که این امر به نوبه خود افزایش استفاده از آب را در کنار برق به همراه دارد.

 

یارانه دریافتی صرف قبوض آب و برق می شود

 

یکی دیگر از اهالی شهرستان زابل ادامه داد: به رغم وجود گرمای بالا و شرایط جوی استان از مسولان انتظار می رود که برای شهرستان زابل شرایط ویژه ای را در نظر گرفته و اقدام به کاستن بهای آب و برق کنند.

 

وی ادامه داد: یارانه ای که به هر خانواده در شهرستان زابل تعلق میگیرد به طور کامل صرف هزینه های آب و برق شده در حالیه که بسیاری از مردم نان شب خود را حتی نداشته و تنها از طریق یارانه امرار معاش می کنند بنابراین شایسته است مسولان فکری به حال مردم رنج کشیده زابل کرده تا بیش از این مردم این شهر شاهد درد و رنج نباشند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای افراد مسلول، سیر مهاجرت مردم به دلیل بیکاری و نداشتن هزینه های زندگی از مسئولان تقاضایی مبنی بر کاهش تعرفه های آب و برق داشته تا لااقل یارانه صرف زندگی مردم محروم شده و شماری از مردم تنها به خاطر تعرفه پایین آب و برق در شهر ماندگار و با حفظ و حراست از مرز از مهاجرت خودداری کنند.