آزاد سازی خرمشهر صدام را روانه تیمارستان کرد

یکی از برجسته‌ترین عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی عملیات بیت‌المقدس است که منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 شد.

سوم خرداد در تاریخ کشورمان یکی از روزهایی است که بدرستی از آن به عنوان نماد سربلندی و غرور ملی یاد می‌شود؛ روزی که سالیان متمادی سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر نقل خواهد شد و آموزگار ارزش‌هایی چون ایمان، غیرت و ایثار برای جوانان این مرز و بوم خواهد بود.

به مناسبت سوم خرداد و روز آزاد سازی خرمشهر غلامحسین زرگر در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس عملیات های متعددی برای آزاد سازی خاک کشور ایران و ورود به خاک عراق و کسب امتیاز صورت گرفت، اظهار داشت: این عملیات به چند دلیل حائز اهمیت است، رزمندگان ما در این عملیات پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور را که دست عراقی ها بود را آزاد کردند یعنی جُفیر، کوشک، پادگان حمید، جاده اهواز-خرمشهر و نهایتا خود خرمشهر در این عملیات آزاد شد.

 

مهمترین دستاورد جنگ، منهدم کردن53 فروند بمب افکن عراقی بود

 

زرگر با ذکر آمار و ارقامی از جنگ گفت: در این عملیات بیش از 19 هزار اسیر از دشمن گرفته ایم که در هیچ عملیاتی به این اندازه اسیر نداشته ایم، 16 هزار کشته و مجروح از عراقی ها، دهها توپ، تانک و صدها کامیون از غنائم عراقی را به دست آوردیم.

وی مهمترین دستاورد حماسه سوم خرداد توسط رزمندگان را منهدم کردن 53 فروند بمب افکن عراقی به همراه 3عدد از بالگرد های آنان عنوان کرد.

 

این راوی دوران دفاع مقدس دلیل حائز اهمیت بودن خرمشهر را در هم شکستن طرح های دفاعی دو ساله آمریکا و شوروی سابق عنوان کرد و افزود: در دوران جنگ بیش از80 هزار نفر از نیروهای عراقی در خرمشهر مستقر بودند که 16 هزار از آنان کشته و مجروح شدند ومابقی از راه رودخانه فرار کردند که عده ای نیز غرق شدند.

 

آزاد سازی خرمشهر صدام را تیمارستانی کرد

 

وی در خصوص آزاد سازی فتح خرمشهر گفت: صدام گفته بود اگر ایرانی ها عرضه و توان داشته باشند که خرمشهر را فتح کنند من کلید فتح بصره را به آنها می دهم لذا موقعی که صدام شنید خرمشهرآزاد شد، آنچنان ناراحت و روانی شد که کارش به بیمارستان رسید، 400 فرمانده عراقی را که در این جنگ حضور دشتند فرا خواند و بر صورت تک تک شان آب دهان انداخت که این بدترین توهین در عرب مسلک محسوب می شود و دستور داد چادر و روسری زنان عراقی را بر سر کنند که خرمشهر را ایران فتح کرد.

زرگر در ادامه همین مطلب گفت: بعد از آنکه روسری بر سر فرماندهان کرد، کفش زدن به صورت این افراد و اعدام کردن 14 نفر از همان فرماندهان در انظار بقیه بود که نیروهای عراقی از این حرکت او ترسیده و به جانش افتادند و به زور دست وپایش را مانند حیوانی بستند و در بیمارستان مخصوص خودش بستری کردند که هر 6 روز به او آمپول و آرامش کننده تزریق می کردند.

وی بیان کرد: وقتی خرمشهر آزد شد همه توان، قدرت نظامی و رزمنده های ما را تحسین کردند وگفتند ایران در اوج قدرت است و این اوج قدرت ایران بعد از این پیروزی قابل کنترل ومهار کردن نیست.

 

وحدت وهمدلی نیروها مهمترین عامل پیروزی در جنگ بود

 

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در خصوص جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان کرد: امام راحل در آن موقع برای آنکه کبر، تکبر و غرور ملت ایران بخصوص رزمنده ها را فرا نگیرد فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و واقعا همینگونه بود از نظر نظامی و محاسبات و معادلات اصلا فکر به اینکه خرمشهر آزاد شود نبود و هیچکس هم نمی تواند بگوید از نظر نظامی توان این عملیات را داشته باشد، پس خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

 

زرگر تصریح کرد: مهمترین عامل این پیروزی وحدت، همدلی و همبستگی نیروهای مسلح، ارتش و حضور پرشور مردم است که با هدایت، نظارت و رهبری فرماندهی کل قوا امام راحل صورت گرفت.

 

ملت ایران تحت لوای ولایت فقیه پیروز شد

 

زرگر ادامه داد: ملت ایران تحت لوای ولایت فقیه توانست در برابر صدامی که غرب و آمریکا از او پشتیبانی می کردند و برخی از کشورهای منطقه نه تنها کمک مالی بلکه نیروی نظامی هم برایش اعزام کرده بودند ؛ بایستد و ذره ای از آرمانهای خود و ذره ای از خاکش را در مقابل دشمن از دست نداد.

 

مایه پیروزی ایران، ایمان راسخ جوانان و اطاعت از ولی فقیه است

وی در پایان با بیان این مطلب که اسناد و مدارک نشانگر حضورمستقیم 36 کشور علیه ما در جنگ است گفت : دشمن به خوبی فهمیده است که آنچه مایه پیروزی ایران در جنگ بود ایمان راسخ جوانان و اطاعت از ولی فقیه است لذا بعد از اتمام جنگ ، جنگ نرم را با هدف ضربه زدن به ارکان نظام و سست کردن اعتقادات مردم آغاز کرده است ، که جوانان ما باید خود را برای مقابله با این جنگ آماده کنند .