کشف بیش از 13 تن انواع موادمخدر در استان

سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال 13 تن و 303 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: این میزان کشفیات مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی اظهار کرد:‌ برخورد جدی با قاچاقچیان و مخلان امنیت عمومی و حفظ امنیت پایدار جامعه یکی از مطالبات مردمی از نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد جامعه‌مدار و مردم‌محور همیشه مطرح است و ما همواره با تمام توان برای تحقق این خواسته به حق مردم تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و گسترش فعالیت‌های انتظامی در نقاط مختلف استان، وقوع سرقت‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافته است.

سردار رحیمی به تأثیرات منفی مواد مخدر در بین اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های گسترده مأموران انتظامی استان در اردیبهشت ماه امسال بیش از 13 تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی استان در اردیبهشت ماه امسال به افزایش 19 درصد تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 235 میلیارد و 220 میلیون ریال شده که اقلام مکشوفه از نظر ارزش ریالی 114 درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات حوزه ترافیک درون و برون‌شهری بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت زیاد از کمترین میزان بهره‌مندی از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در بین استان‌های کشور برخوردار است، برخلاف این محدودیت‌ها با همکاری رانندگان و پلیس و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی میزان متوفیان حوادث رانندگی در این مدت 24 درصد کاهش یافته است.

این مسئول اعتماد مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه پلیس دانست و افزود: افزایش 18 درصد تماس‌های شهروندان با پلیس از طریق سامانه 110 بیانگر اعتماد مردم به پلیس است و کاهش 53 درصدی انتقادهای مردمی با کاهش 62 درصدی شکایات مردم از کارکنان انتظامی استان مهر تأئیدی بر رضایت آحاد مردم جامعه از عملکرد پلیس است.