وقتی کمبود امکانات بیداد می کند

پایان قصه غم انگیز شنا کردن در دریاچه ها و نهرهای سیستان هر ساله باعث کشته شدن تعدادی از جوانان و مردم این منطقه از کشور می شود.

 

استان سیستان و بلوچستان یکی از نقاط گرم کشور است که حدود ۵ ماه از سال، هوای گرم دارد و سبب می شود تفریحات آبی در این ایام جایگاه ویژه‌ای داشته باشد که هر ساله خبرهای تاسف باری از غرق شدن جوانان به گوش می رسد.

 

با توجه به اینکه تعداد استخرهای شنا در منطقه سیستان بسیار محدود است و بخش قابل توجهی از مردم استان به این استخرها دسترسی ندارند، شنا در سواحل و یا نهرها و رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری بیش از استخرها است.

رودخانه های سیستان قاتل جوانان سیستانی

شنا در محل‌هایی که هیچ زیرساختی برای شناکردن در آن ایجاد نشده است، همواره با خطراتی همراه است و گاها باعث تلخ شدن شادی جوانان در این تفریحات می شود.

 

با این حال این افزایش اقبال به شنا و عدم آشنایی به فنون شنا در روز گذشته باعث شد که سه جوان سیستانی به کام مرگ بروند.

 

به گفته رییس هلال احمر شهرستان زابل: سه جوان سیستانی با شنا در پل نهراب جان خود را از دست دادند.

 

اصغر قورزهی به خبرنگار اوشیدا گفت: صبح امروز سه جوان سیستانی که در حال شنا در پل نهراب بودند جان خود را از دست دادند که تاکنون جسد یک نفر پیدا شده است.

غرق شدن ۳ جوان در پل نهراب

وی افزود: به دلیل شدت جریان آب تاکنون تنها جسد یک نفر پیدا و جستجوها برای یافتن پیکر 2 جوان دیگر همچنان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: به منظور یافتن پیکر 2 جوان غرق شده دیگر جریان آب به دستور فرماندار بسته شده تا با تلاش های بیشتر جسد آن 2 نیز پیدا شود.

 

وی بابیان اینکه، غرق شدگان از طایفه ی براهویی می باشد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بستر رودخانه به دلیل وضعیت ناپایدار جریان آب محل مناسبی برای شنا نیست تاکید می شود از شنا در محل های فوق به شدت خودداری شود.

 

به دستور فرماندار جهت سهولت در جستجوی اجساد جریان آب بسته شد

قورزهی ابراز داشت: متاسفانه در هفته قبل نیز شاهد غرق شدن جوان ۲۱ ساله ای در سدسیستان بودیم اما با این وجود باز هم شاهد شنای افراد در رودخانه هستیم.

 

وی بیان داشت: به دلیل ایجاد گرداب در رودخانه به دلیل وضعیت ناپایدار آب حتی شناگران ماهر نباید در رودخانه ها شنا کنند چرا که به یکباره زیر پای شناگر خالی و یا با قفل شدن ماهیچه ها مواجه خواهند شد.

 

رییس هلال احمر شهرستان زابل در پایان گفت: با توجه به وجود استخر در شهرستان زابل جوانان به منظور شنا و پرکردن اوقات فراغت خود به استخرها مراجعه و از شنا در بستر رودخانه ها به طور جدی خودداری کنند.