از سکونت هنجارشکنانه کولی ها تا قول یک هفته ای مسئولین برای انتقال به حاشیه شهر

یکی از معضلاتی که این روزها به عنوان یک ناهنجاری مشهود و آزاردهنده اهالی ایرانشهر را مورد رنجش قرار داده؛ سکونت غیر استاندارد و کاملأ آزادانه کولی های چادرنشین در حاشیه امن بی تفاوتی مسئولین این شهرستان است.

کولیان مستقر در خیابان اصلی ایرانشهر 10 سال پیش با قول مهاجرت موقت از استان های همجوار سیستان و بلوچستان زمین هایی را از مالکان آنها کرایه کرده اند که متأسفانه تا امروز اقامت موقتشان به یک دردسر بزرگ برای مردم ایرانشهر بدل شده است.

آلودگی بصری و بهداشتی ناشی از رها سازی فاضلاب، گشوده بودن ورودی چادرها در خیابان اصلی، بی پروایی از برخی ناهنجاری های اخلاقی، پاتوق شدن برخی چادرها برای خلافکاران و سایر معضلات ریز و درشت، اهالی خیابان اصلی ایرانشهر را به ستوه آورده است.

 

 

یکی از اهالی ساکن در این خیابان از عدم برخورد مسئولین به این مسئله می گوید: من از سکوت 10 ساله مسئولین در مواجه با این معضل تعجب می کنم.

اربابی می گوید: وقاحت و آزادی برخی از این کولی ها تا جایی رسیده که به راحتی دیش های ماهواره را در خیابان اصلی شهر علم کرده و کسی نیست با این تخلف محرز برخورد جدی کند.

کریمی به همراه خانواده اش ساکن همین خیابان است، او از ترس عبور و مرور شامگاهی خود در این خیابان می گوید: سگ های نگهبان چادرها؛ امانمان را بریده اند به طوریکه در وقت بازگشت به خانه اکثرأ با حمله سگ ها مواجه ایم که با توجه به سکونت شهری این معضل خیلی خنده دار است.

 

 

او ادامه می دهد: این چادرها به محل تجمع برخی افراد خلافکار بدل شده است به طوریکه شنیده شدن صدای دعوا و درگیری به یک امر عادی تبدیل شده است.

در پی این دست نارضایتی ها محمد انوش امینی فرد شهردار ایرانشهر در گفت و گو با یکی از رسانه های محلی در پاسخ به علت تأخیر جابه جایی گفت:  چند روز پیش با فرماندار از این محل بازدیدی داشتیم که ان شا الله ازهفته آینده عملیات جابجایی آنها آغاز خواهد شد.

حال باید دید در پس این اقامت طولانی و گاهأ مدعیانه ای که برخی از این مهمانان ناخوانده از خود بروز داده اند اهالی خیابان ابوذر ایرانشهر چه تغییراتی را شاهد خواهند بود.