جاده سالهاست در دست ساختمان است با احتیاط برانید

شمال استان سیستان و بلوچستان به دلیل سال ها خشکسالی و همچنین وجود طوفان های ویرانگر با معضل تخریب و فرسایش خاک رو به رو شده است که این امر می تواند در بلاهای طبیعی از جمله سیل و زلزله تاثیر کذار باشد.

از این رو بسیاری از جاده های این منطقه به دلیل عدم مهندسی صحیح و بکار نبردن استاندارد های جاده سازی با اندکی سیل و یا باران های شدید دچار تخریبی با ضریب بالا می شود تا مسیر بسیاری از روستانشینان و یا محور های شهر ری را دچار مشکل سازد.

جنوب و شمال شهرستان هیرمند دو منطقه ای است که با توجه به عدم رسیدگی در طی سالها این مناطق محرومیت آن دوچندان شده و امروزه بیش از پیش به چشم می آید.

مسیر ارتباطی دوست محمد به  روستای سنجرانی  که سالها محل عبور روستا نشینان به شهرهای زابل و دوستمحمد بوده امروزه به دلیل آب های ورودی فروردین ماه بیش از نیمی از آن با تخریب رو به رو شده است که در این بین عبور و مرور  خودروها را به شدت دچار مشکل و همچنین با استرس کرده است.

بی شک مسیر های روستایی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی  در روستا ها  از اهمیت خاصی باید برخوردار باشد زیرا با تخریب صد درصدی این جاده ممکن است بسیاری از اهالی روستای سنجرانی با مشکلات درمانی روبه رو شوند.

گرچه چندی پیش نیز اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند اقدام به خاک ریزی در این مسر نمودهه بود ولی خاک های انباشته شده بار دیگر با جریان آب از بین رفت تا این مسیر به شکل و ظاهر گذشته خود بازگردد.

 

 

عباس دهمرده یکی از اهالی روستای سنجرانی به خبرنگار ندای هیرمند گفت : خطرات این مسیر را میتوان تنها به پرت شدن کودکی در رودخانه اشاره کرد که بی شک جان سالم از این اتفاق به در نخواهد برد.

وی افزود:  لذا از مسئولین مربوطه در خاست نهایت تلاش در خصوص بازسازی این مسیر را داریم تا از اتفاقات نا خوشایند آینده جلوگیری کرده باشیم.

محمد محمدی معاون عمرانی فرماندار شهرستان هیرمند به خبرنگار ندای هیرمند گفت: اداره راه و امور آب شهرستان هیرمند باید با همکاری هم به این معضل بپردازند، لذا پس از خاکریزی اداره راه بلافاصله امور آب باید جلوی آب سنگ چین بگذارد تا روند تخرب جاده متوقف شود.

وی افزود : این مشکل روستاییان عزیز نیز در دسنور کار قرار دارد و بلافاصله پس از تامین اعتبار امور اداره آب به این معضل رسیدگی خواهد شد تا این مشکل نیز از پیش رو برداشته شود.