خلفاء راشدین بقاء خلافتشان را مدیون امام علی(ع) بودند

امام جمعه اهل سنت نگور در گفتگو با سنت نیوز ضمن تسلیت ایام شهادت امیر المومنین علی بن ابی طالب و سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران و شهادت آیت الله بهشتی و یاران ایشان عدل و عدالت را وجه مشترکی دانست که به شهادت امام علی (ع) و آیت الله بهشتی منجر شد و اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) فردی بود که قضاوت های عادلانه وی شهره عام و خاص بود.

مولوی عبد الرحمن عارفی در ادامه افزود: همین ویژگی علی بود که همگان را شیفته ایشان کرده بود تا جاییکه حتی خلفای راشدین بود و بقاءخود را مدیون و مرهون ایشان می دانستند.

استاد حوزه های علمیه اهل سنت در ادامه خاطر نشان کرد: علی را عدل علی در محراب به معراج فرستاد و این ویژگی ای بود که موجباب شهادت آیت الله بهشتی را هم فراهم کرد.

وی با اشاره به قضاوت های عادلانه امیر المومنین اظهار داشت: علی بن ابی طالب (ع) قضاوت هایی را داشت که همگان در رعایت بی نظیر عدالت در آن اذعان دارند و کسی نیست که منکر عدالت امام علی (ع) باشد.

مولوی عارفی افزود: شهید بهشتی نیز به مثل امام علی(ع) عدالت را میراث داری کرد و به همین جهت جبهه نفاق و کفر را به سختی آزرد تا جایی که بودن وی و یارانش را بر نتافتند و حادثه دفتر حزب جمهوری اسلامی رخ داد.

امام جمعه اهل سنت نگور با اشاره به روحیه استکبار ستیزی کم نظیر شهید بهشتی عنوان داشت: از علت اصلی ای که شهید بهشتی به سوژه اول ترور ایادی استکبار جهان تبدیل شد آمریکا ستیزی ایشان بود.