کسب رزق حلال با طعم ماهی

به نقل از اوشیدا،با خشکسالی های پی در پی در طی سال های اخیر بسیاری از مشاغل به ویژه ماهیگیری و شیلات در سیستان به صورت کمرنگ درآمده که در این راستا به منظور از دست ندادن صنعت صید در منطقه و ایجاد شیلات و استخرهای کوچک در بعضی از نقاط سیستان فعال شد تا بدین صورت علاوه بر کسب درآمد، ایجاد اشتغال در منطقه صورت گیرد.

 

با اینکه بیکاری دامن بسیاری از خانواده ها را در سیستان گرفته اما هنوز هستند کسانی که با اراده و پشتکار زمینه های رونق اقتصادی را برای خود و خانواده و حتی سایر افراد در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم آورده اند.

 

پرورش ماهی تاثیر به سزایی در اقتصاد خانواده ام داشته است

 

کارآفرین سیستانی عنوان کرد: از سه سال قبل با دریافت ۱۰ میلیون وام از بسیج سازندگی به پرورش ماهی در شهرستان زابل روی آورده ام.

 

مرضیه دلارامی به خبرنگار اوشیدا گفت: تا قبل از پرورش ماهی تنها یک خانم خانه دار بودم که با توجه به احساس بیکاری به دنبال ایجاد یک شغل برای خود شدم.

 

وی افزود: پس از تحقیق و مشورت با دیگران پرورش ماهی را انتخاب کردم که خوشبختانه انتخاب خوبی در این راستا داشته ام.

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ۱۰ میلیون وام، پنج میلیون تومان هم خودم سرمایه گذاری کردم و استخر پرورش ماهی را در روستای دلارامی زابل ایجاد کردم.

 

کارآفرین ۳۴ ساله تصریح کرد: در استخر سه نمونه ماهی قزل آلا، سفید و کپور پرورش می دهم که ماهی قزل آلا از سود خوبی در این راستا برخوردار است.

 

وی افزود: ماهی قزل آلا را در زمستان پرورش و در اسفند ماه جمع آوری کرده اما متاسفانه از هزینه خوراک بالایی برخوردار است که در این راستا کیسه ای ۱۳۰ هزار تومان از شیلات خریداری می شود. دلارامی ادامه داد: پرورش ماهی از سودآوری خوبی برخوردار است به طوری که در حال حاضر ۲ خانواده از این راه کسب درآمد می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی با اندک پشتکار می توان در راستای عملی نمودن بیانات رهبر انقلاب گام برداشت و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی آینده ای روشن را برای کشور رقم زد.

 

کارآفرین سیستانی اضافه کرد: با توجه به نبود مشکل در فروش ماهی، پرورش ماهی یک شغل بسیار خوب و پردرآمد است که در این راستا تمامی کسانی که علاقمند به این کار هستند با کمی تلاش می توانند در آن موفق عمل کنند.

 

دلارامی افزود: از مسولان ذیربط خواستارم تا در موقع خرید خوراک ماهی با پرورش دهندگان ماهی همکاری بیشتری داشته باشند تا جوانان بیشتری نسبت به انجام آن ترغیب شوند.