نفس سیستان نشینان هر روز تنگ تر می شود

به نقل ازعصرهامون، نفس سیستانی ها این روزها بیشتر از گذشته به شماره افتاده اما مسئولان همچنان در جستجوی راهکاری برای حل معضل گرد و خاک و طوفان های شن هستند در هر حال مردم شمال سیستان از همان روزی که معصومه ابتکار بر صندلی محیط زیست کشور تکیه زد چشم امید از مسئولان محیط زیستی دولت تدبیر شستند. البته این قطع امید از مسئولانی امیدی که هر بار با بحرانی شدن وضعیت استان تنها وعده حل مشکل می دهند و با بهتر شدن وضعیت هوا، می رود تا بحران بعدی که دست به کار دادن وعده‌هایی دیگر شوند، چندان بی راه هم نیست.

 

درحالی بانوی سبز پوش دولت بنفش در روز های خوشی سیستان ذوق زده از ورود آب های فصلی به هامون سریعا خبر آن را در پیج اینستاگرام خود منتشر کرد که در روزهای که نفس سیستانی‌ها به شماره افتاده از او و اینستاگرامش هیچ خبری نیست!

 

این روزها برای چندمین بار سیستانی ها اسیر گرد و خاک شدند و همچنان منتظر حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست برای هم‌نفسی و ارائه راهکار عملی برای رفع این معضل خاکستری هستند اما گویا بانوی سبز دغدغه های دیگری دارد.

 

اما علی رغم اینکه مردم آلوده ترین شهر دنیا این روزها از اوضاع بحرانی سیستان به تنگ آمده اند که تاکنون هیچ نسخه شفا بخشی از سوی دولتمردان برای گره گشایی مشکلات سیستانی ها تجویز نشده است.

 

در هر حال بانوی سبز پوش دولت تدبیر این روزها و در حالی که سیستان خفه شده است تاکتیک آلزایمر مصلحتی را در پیش گرفته است.

 

علی ای حال در این سکوت دولتی ها مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس نشین آنها کمی به مانند نمایندگان خوزستان این مطالبه مردمی را از تریبون مجلس پیگیری کنند البته اگر منافع حزبی عده ای اجازه دهد تا آنها بیشتر از "ابتکار" کمی هم به فکر مردم مظلوم منطقه باشند.

 

ابتکار دولت بنفش دخالت در مسائل سیاسی، برجام، توافق، مصاحبه با شبکه متخاصم بی بی سی و ژست های خبری برای تلویزیون های بیگانه و صرف وقت برای سگ های ولگرد را فراموش نمی کند اما سرفه های مردم سیستان و آلودگی هوا را از یاد می برد و حتی حاضر نیست در این خصوص واکنشی نشان دهد به اندازه یه همدردی اینستاگرامی با مردم سیستان و بلوچستان منتشر کند.