​ساحل گردی آقای استاندار در روزهای گرد و خاکی سیستان

به نقل از عصرهامون،ساکنین سیستان مانند چند سال گذشته شاهد ورود گردوخاک در آسمان منطقه هستند و سال هاست که  تنفس در هوای سالم به آرزوی محال مردم این منطقه بدل شده است.

 

امروز روزهای مردم سیستان با بی مهری دولتی ها به برزخی مبدل گشته است که با هر بار اعلام هواشناسی مبنی بر فرارسیدن آن لرزه بر اندام مردم این دیار به ویژه آن هایی که ناراحتی های تنفسی و قلبی دارند، می اندازد.

 

از آنجا که  منشاء این گرد و خاک خشکسالی های اخیر در سیستان است بسیاری کلید حل این مشکل را در دست مسئولان ارشد کشور می دانند که باید از طریق دیپلماسی خارجی اقدام به برطرف کردن آن کنند اما دولتی ها نیز با تاکتیک آلزایمر عمدی از مشکلات سیستان گذر می کنند.

 

سالهاست وضعیت گردوغبار در شمال سیستان و بلوچستان به وضعیت بحرانی رسیده قرار شد اما بنا به اعلام برخی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس و آنچه ملموس است، سازمان محیط زیست تاکنون اقدام کارگشایی انجام نداده و همچنان تاخت و تاز گرد و خاک را در شهرهای سیستان جولان می دهد.

 

مردم و نمایندگان سیستان بارها از بی توجهی دولتمردان در خصوص وضعیت بحرانی سیستان گلایه کردند اما گوش شنوایی برای شنیدن دردهای مردم نبود، ساکنان شمال سیستان و بلوچستان از اواخر هفته گذشته تا به امروز روزهای سختی را پش سر گذاشته و به قول خودشان ریه های آنها دیگر تاب تنفس گرد و خاک را ندارد.

 

مردم که از بیان اعتراض ها و فریاد های خود در فضای حقیقی خسته شدند و اینک به شیوه های متعددی در سایت های مجازی اعتراض خود را بیان می کنند تا شاید این بار از این طریق بتوانند نتیجه ای بگیرند.

 

با همه این بی توجهی ها اما مردم در شبکه های اجتماعی دست به کار شدند خشم خود از این بی مهری ها را در اینستاگرام به گوش ابتکار دولت رساندند، اما بازهم گوش خانم معاون بدهکار مردم سیستان نبود.

 

در کنار تحمل درد بی تفاوتی مسئولان کشوری بی مهری مسئولین استانی دیگر نوبر است، در کنار اعتراض های متعدد مردمی ولی در استان سیستان و بلوچستان مسئولان و متولیان امر همچنان بی تفاوت هستند و البته این نوع بی تفاوتی و کنار آمدن با موضوع هم دامن شماری از مردم استان را گرفته است.

 

بی تفاوتی های مسئولان در حالی همچنان ادامه دارد که مردم سیستان بارها خواستار حضور استاندار سیستان و بلوچستان در روزهای بحرانی منطقه بودند اما اوسط هاشمی که گویا نفسش به نفس مردم بند نیست ترجیح داد در روز های گرد و خاکی سیستان با والی نیمروز راهی چابهار شود!

 

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان با بیان اینکه حل بحران سیستان باید در دستور کار مسئولان کشوری و استانی قرار بگیرد افزود: بالاخره آقای استاندار در این خصوص وظیفه دارد بنده در سه استان استاندار بوده ام و کار خود را بلد هستم انتظار داریم در استان حرکتی انجام شود.

 

عضو کمیسیون پژوهش مجلس با بیان اینکه در استان ظرفیت خوبی برای حل بحران سیستان وجود دارد افزود: آقای استاندار می تواند برای دولت خوراک فراهم کند، اگر طرح و پیشنهادی برای دولت دارد بدهد و پاسخ بدهد چه برنامه ای دارد نمی شود فقط از ظرفیت پایتحت استفاده کرد.

در هر حال باید دید درد این روزهای مردم سیستان چه زمانی از سوی دولتمردان پیگیری می شود یا اصلا قرار است پیگیری شود!