تاسیس بیمارستان صحرایی تجلی شعار وحدت و همدلی است

به نقل از عصرهامون، روز گذشته شاهد افتتاح سی و یکیمین بیمارستان صحرایی در جنوب شرق کشور به همت سبز پوشان سیستان و بلوچستان در استان بودیم که علمای اهل سنت استان در گفت و گویی با برخی پایگاه خبری بومی استان این اقدامات را تجلی شعار وحدت و همدلی دانستند و عنوان کردند: مردم دست بوس این اقدامات ارزنده سپاه در استان هستند.

 

تاسیس بیمارستان صحرایی تجلی شعار وحدت و همدلی است
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون در خصوص اقدامات سپاه در استان با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب  حضرت امام خمینی (ره) فرمودند" اگر سپاه نبود کشور هم نبود "افزود: این تعبیر حضرت امام از سپاه، نقش این سازمان را واضح می کند که علاوه بر خدماتی امنیتی خدمات چشمگیر دیگری را نیز درکنار آن انجام میدهد.
وی ادامه داد: برپایی بیمارستان صحرایی ابتکاری است که نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا چنین خدمات ارزنده ای از طرف دولت ها ارائه نشده است.
مولوی سلامی با بیان اینکه این اقدام سپاه یک بحث استثنایی است، تصریح کرد:  این اقدام به نفع مردم ، نظام و مملکت تمام می شود و مصداق خدمات ارزنده سپاه است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تاسیس بیمارستان های صحرایی تجلی شعار وحدت و همدلی است و سبب رضایت و محبوبیت این ارگان در بین مردم شده است.

 

همت سبزپوشان در ارائه خدمات به محرومین ستودنی است
مولوی حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، ضمن تقدیر از اقدامات سپاه در منطقه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص رفع محرومیت در کشور توجه ویژه داشتند وهمواره خیرخواهانه ترین فرد برای انقلاب بوده اند که چنین اقداماتی در مناطق محروم ستودنی است و تنها از بزرگان دین قابل مشاهده است.
وی در خصوص افتتاح بیمارستان صحرایی در استان توسط سپاه ادامه داد:  این اقدام انسان دوستانه سپاه قابل تقدیر و خدا خواهانه است.
مولوی حسن زهی تصریح کرد: این اقدامات محرومیت زدایی سپاه در منطقه نشان داد پیکره سپاه تنها دفاع از انقلاب و نظام نیست بلکه خدمت بی شائبه بین مردم نیز از دیگر اقدامات این نهاد انقلابی است.

 

ایجاد بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران ارزنده و قابل ستایش است
امام جمعه ی اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: عملکرد سپاه در ایجاد بیمارستان های صحرایی در جنوب سیستان و بلوچستان ارزنده و قابل ستایش است.
مولوی عبدالله حسن زهی به خبرنگار اوشیدا گفت: سپاه پاسداران با ایجاد بیمارستان های صحرایی گام بزرگی جهت رفاه حال محرومان برداشته که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
خطیب جمعه ی اهل سنت شهرستان هامون افزود: اقدامات این چنینی سپاه پاسداران به عنوان یک ارگان نظامی نشان از نوع دوستی و انسانیت این نهاد مقدس دارد چرا که در کنار پاسداری از انقلاب، خدمات رسانی به محرومان را در دستور کار قرار داده اند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابجاد بیمارستان های صحرایی ایجاد محبت، امید و انگیزه در بین مردم میکند که این عمل از سوی یک نهاد نظامی در دنیا بی نظیر است چرا که نیازمندانی که دسترسی به خدمات درمانی ندارند توسط بهترین تیم های پزشکی با بهترین امکانات بدون هر گونه هزینه ای درمان و بهبودی کامل را به دست می آورند.
مولوی حسن زهی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم رضایتمندی خود رانسبت به اقدامات ارزنده سپاه پاسداران اعلام کردند که در این راستا انتظار می رود این طرح در تمامی نقاط استان و همچنین کشور عملی شود تا شاهد درمان نیازمندان بیشتر باشیم.
امام جمعه ی اهل سنت شهرستان هامون در پایان گفت: امیدواریم زمان فعالیت و استقرار بیمارستان های صحرایی در منطقه افزایش یابد تا مردم بیشتری با آرامش بیشتر در این اماکن حاضر و مراحل درمان خود را ادامه دهند.

 

مردم دست بوس اقدامات ارزنده سپاه در استان هستند
مولوی درباخ امام جمعه اهل سنت شهرستان زهک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه دست بوس سپاه هستیم، افزود: همواره دعای خیر مردم محروم و مستضعف استان بدرقه راه این غیور مردان است.
وی با بیان اینکه اولویت سپاه خدمت به محرومین است افزود: همت سبز پوشان در ارایه خدمات به محرومین استان ستودنی است.

 

یکی از کارهای ارزنده سپاه، برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم کشور است
در همین راستا امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا؛ با تقدیر از سپاه برای استقرار سی و یکمین بیمارستان صحرایی در شهرستان قصرقند ، اظهار داشت: امروزه سپاه پاسداران در همه ی زمینه ها برای خدمت رسانی به مردم تلاش میکند که  یکی از کارهای ارزنده این نهاد انقلابی، برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم کشور است.
مولوی عنایت الله رسولی زاده با تاکید بر این مطلب که در بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان مردم زیر خط فقر قرار دارند و     از پس هزینه های سنگین پزشکی برنمی آیند، تصریح کرد: بیمارستان های صحرایی سپاه در استان سیستان و بلوچستان یک نعمت با ارزش و هدیه ای ارزنده به مردم محرومی است که مرزداران کشور هستند و به دلیل مشکلات مالی  توان سفر و صرف هزینه های پزشکی در شهرهای دیگر را ندارند.

 

سپاه پیشتاز تامین امنیت و کمک به محرومان است
وی با اشاره به خدمات ارزنده سپاه در استان، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی ثابت کرده است که هم در عرصه برقراری امنیت در منطقه به خوبی و عمل میکند و هم در سایر بخش های خدماتی، اجرایی و کمک به محرومان پیشتاز بوده و به بهترین شکل از ملت ایران حمایت میکند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز بیان کرد: سپاه نهادی مردمی است که در حمایت از مظلومین و محرومین در هر زمانی آماده است و با تمام قدرت برای تحقق خواست رهبری به پیش می رود و با ایجاد تفکر بسیجی و جهادی توانسته است بارهای سنگینی را از دوش ملت بردارد.
وی با اشاره به این مطلب که برپایی این گونه بیمارستان ها تاثیرات بسیار زیادی دارد، افزود: با این اقدام جهادی علاوه بر اینکه روحیه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی در جامعه تقویت می شود، آمادگی نیروهای بسیجی جامعه پزشکان نیزهمچون دوران دفاع مقدس به بهترین شکل حفظ می شود.

 

سپاه نهادی مکتبی و مبتنی بر خدمت به مردم است

امام جمعه اهل سنت شهر نگور گفت: نیروی پاسداران این نیروی متعهد زمان و مکان نمی شناسند و با بهره گیری از نیروی ایمان و روحیه بالای خدمت رسانی در پی حل مشکلات مردم هستند؛ ایجاد بیمارستانهای صحرایی که یادگار شهید شوشتری در استان است یکی از جلوه های زیبای این نوع خدمت رسانی سپاه است.
مولوی عبدالرحمن عارفی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، مکتبی بودن را یکی از صفات بارز و مهم سپاه دانست و اظهار کرد :خدمت رسانی یکی از عمده ترین فعالیتهای نهاد مکتبی و مردمی سپاه  است.
وی تاکید کرد: سپاه همواره در امر محرومیت زدایی و حل مشکلات بهداشتی و درمانی پیشگام بوده است و راه اندازی بیمارستان صحرایی نیز در مناطق محروم و دور افتاده در این راستا است.
وی با اشاره به نهاد های انقلابی ابتدای انقلاب تصریح کرد: ابتدای انقلاب شرایط به گونه ای بود که بر حسب نیاز نهادهای مختلفی به وجود آمدند ولی به جز سپاه باقی نهادها یا ادغام و یا منحل شدند و می توان گفت مردمی بودن سپاه راز ماندگاری و بقا و رشد روز افزون سپاه بوده و خواهد بود.

 

سپاه پاسداران در ارائه خدمات مردمی ترین نیروی نظامی است
امام جمعه موقت اهل مسجد زین العابدین شهرستان چابهار سپاه را یاور مظلوم دانست و گفت: سپاه در زمینه وعرصه های مختلفی همچون نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وارد شده است ولی  محرومیت زدایی از بارز ترین عرصه ای است که با جدیت و همت مثال زدنی در آن وارد شده است.
مولوی عبدالرحمن ترنجزر در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران افزود: بزرگترین پروژه های ملی و عمرانی استان و بخصوص شهرستان چابهار از توسعه بنادر گرفته تا راه آهن توسط سپاه در حال انجام است واین مهم حاکی از توان و تلاش مجدانه پاسداران برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی است، واگر این نهاد نبود شرایط تحریم بدون شک بسیار سخت تر هم می شد.
مولوی اهل سنت مردمی بودن سپاه را موجب تقویت و بالندگی این نهاد دانست وخاطر نشان کرد: نیروی انقلابی سپاه از ابتدای انقلاب با اتکای به مردم پایه ریزی شد و راز ماندگاری و رشد وبالندگی و تعامل بسیار زیاد این نهاد با مردم  ونتیجه آن  ایجاد انسجام و همدلی در جامعه است.

 

استقبال گسترده مردم نشان از موفقیت سپاه در عرصه خدمت رسانی دارد
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار گفت: خدمت به مردم در مناطق محروم، تمرین ایثار و فداکاری نهاد مردمی و انقلابی سپاه است و ارائه خدمات به مردم نیازمند گامی ماندگار که هیچگاه از یاد و خاطر مردم فراموش نمی شود.
مولوی عبدالرحمن بزرگزاده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به برپایی بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم و روستا نشین اظهار کرد: برپایی بیمارستان های صحرایی اقدامی بسیار لازم و مهم برای ارائه خدمت در حوزه بهداشت در مناطق محروم کشور است زیرا این خدمات در ارتقای سلامت و بهداشت مردم این مناطق موثر است.
وی از سپاه به عنوان نهادی برآمده از مردم یاد کرد و افزود: سپاه در همه زمانها چه در زمان جنگ که وظیفه خطیر دفاع از ارزشها وآرمانهای حضرت امام و انقلاب اسلامی را داشت و چه در زمان حال که تلاش برای محرومیت زدایی را دارد همیشه در تلاش است که این اقدامات آنها ستودنی است.
وی با تشکر از این نهاد مردمی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران توانمند ترین نهاد در طرح استقرار بیمارستانهای صحرایی در مناطق محروم استان و ارائه خدمات به مردم است که ما از این نهاد مردمی نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

 

برپایی بیمارستان صحرایی تجلی وحدت و همدلی در جامعه است
امام جمعه اهل سنت کنارک برپایی بیمارستان های صحرایی توسط سپاه پاسداران را اقدامی ستودنی عنوان کرد و گفت: این همت سبزپوشان نمونه عینی خدمت به محرومان جامعه است.
مولوی ملکی پور در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه برپایی بیمارستان های صحرایی توسط نهاد مقدس سپاه پاسداران را یکی از ارزنده ترین اقدامات سپاه برای کمک به محرومین در نقاط دور دست استان پهناور سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
وی همت سبزپوشان سپاه پاسداران در ارائه خدمات رایگان به محرومین را اقدامی ستودنی بیان کرد و گفت: اینگونه اقدامات تاثیر بسزایی در حفظ وحدت امت اسلامی دارد چراکه بسیاری از افراد جامعه توان درمان بیماری خود با هزینه های هنگفت را ندارند اما بواسطه این همت لبخند بر چهره محرومان نقش بسته و دعای خیر هزاران بیمار بدرقه راه جهادگران سپاه شده است.

 

 اولویت سپاه خدمت به محرومین است
امام جمعه اهل سنت کنارک در ادامه افزود: برپایی بیمارستان های صحرایی علاوه بر اینکه نمونه عینی خدمت به محرومان محسوب می شود تجلی محقق شدن شعار وحدت و همدلی در جامعه هم است چرا که اولویت سپاه خدمت به محرومین است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: احداث بیمارستان صحرایی درنقاط محروم باعث دلگرمی مردم غیور و قدردان استان می شود همانطور که در سنوات گذشته این مردم سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران بوده اند اکنون نیز قدردان خدمات بی دریغ دلاورمردان سپاه پاسداران هستند.

 

احداث بیمارستان صحرایی درنقاط محروم باعث دلگرمی مردم استان است
وی در گفتگو با خبرنگار لادیز اظهار کرد: دلجویی سپاه پاسداران از مردم محروم استان سیستان و بلوچستان و راه اندازی بیمارستان صحرایی با استقبال گرمی مواجه شده است محرومینی که  هزینه استفاده از امکانات اولیه بهداشتی را ندارند .
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور افزود : احداث بیمارستان صحرایی درنقاط محروم باعث دلگرمی مردم غیور و قدردان استان می شود  همانطور که در سنوات گذشته این مردم سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران بوده اند اکنون نیز قدردان خدمات بی دریغ دلاورمردان سپاه پاسداران هستند.
مردم مناطق محروم سیستان و بلوچستان قدردان سپاه پاسداران هستند
وی با اشاره به محبوبیت و جایگاه مردمی سپاه پاسداران در بین آحاد جامعه خاطر نشان کرد : ورود سپاه به حوزه درمان و خدمت رسانی در امر بهداشت و درمان رایگان موهبت بزرگی برای مردم منطقه است خوشبختانه ورود سپاه در هر حوزه اعم از دفاعی ، اقتصادی، سازندگی و درمانی موجبات رضایت مردم را فراهم ساخته است با یاری خداوند در همه این زمینه ها سپاه پاسداران سربلند و موفق بوده است .
وی اذعان کرد : مردم استان سیستان و بلوچستان از بیمارستان صحرایی استقبال بی نظیری دارند و همچنان خواستار ادامه  این قبیل خدمات هستند و از زحمت کشان سپاه در حوزه درمان قدر دانی می کنند .
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: برپایی بیمارستان های صحرایی سپاه پاسداران در نقاط محروم استان ستودنی است.

 

اقدام خداپسندانه سپاه در برپایی بیمارستان های صحرایی تحسین برانگیز است
مولوی شمس الحق دامنی در گفت و گو با خبرنگار پهره با تمجید از حضور فعال و جهادی سپاه در برپایی بیمارستان های صحرایی در سطح استان گفت: نمره سپاه در این زمینه مانند سایر حرکت های مردمی این نهاد انقلابی بسیار عالی است.

وی گفت: مردم در نقاط محروم به این دست حمایت ها نیاز دارند و ای کاش مسئولین وزارت بهداشت نیز همچون سپاه، هر چند مدت یک بار به این مناطق محروم خدمات رایگان ارائه می داد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با تقدیر از پزشکان و کادر درمانی بسیج که از نقاط دور کشور زحمت خدمت در مناطق محروم را تقبل کرده اند گفت: با توجه به محرومیت شدید استان با استقبال از این حرکت جهادی از این اقدام خداپسندانه عزیزان در سپاه کمال تشکر را داریم.