لزوم جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد قبل از بازگشایی مدارس در زاهدان

پیش از ظهر امروز جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سالن فرمانداری زاهدان با حضور مسؤولان و بخشداری‌های کورین، نصرت آباد و بخش مرکزی برگزار شد.

عبدالرحمن شهنوازی معاون امور برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار زاهدان در این جلسه اظهار کرد: باید در حوزه شهری اقدامات لازم برای جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد تا قبل از بازگشایی مدارس انجام شود.

معاون مرکز بهداشت زاهدان نیز در این جلسه اظهار کرد: آمار حیوان گزیدگی در سال 95 نسبت به سال 94 در این شهرستان کمتر شده است.

محمدحسین قدیری افزود: افرادی که در معرض گزش قرار گرفته‌اند بیشتر کودکان و در گروه سنی 6 ـ 5 سال بوده‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به گزارش‌های مردمی درخصوص ازدیاد سگ‌های ولگرد در شهرستان زاهدان و بخش‌های تابع، در این جلسه مصوب شد شهرداری زاهدان و بخشداری‌های کورین، نصرت آباد و بخش مرکزی تا قبل از آغاز مدارس تمهیدات لازم را برای جمع‌آوری این حیوانات را انجام دهند و پس از 20 روز اقدامات انجام شده خود را به صورت مصور به فرمانداری زاهدان تقدیم کنند.

همچنین در این جلسه مصوب شد برای سرعت بخشیدن به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، ارگان‌های، دامپزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دادستانی وارد عمل شوند و شهرداری را در ساماندهی سگ‎های ولگرد یاری کنند.