جمع آوری سگ های ولگرد با دستور ویژه فرماندار زاهدان

به نقل از عصرهامون، چندی پیش پایگاه خبری عصرهامون در گزارشی خبر از نگرانی و دغدغه والدین از جولان سگ های ولگرد در آغاز سال تحصیلی جدید داد.

 

پس از آن فرماندار زاهدان در جلسه ای عنوان کرد: تا قبل از بازگشایی مدارس سگ های ولگرد جمع آوری می شوند تا دیگر خانواده ها از این بابت دغدغه ای نداشته باشند.

صبح امروز در ادامه پیگیری ها با دستور ویژه فرماندار زاهدان دومین جلسه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در سالن فرمانداری زاهدان با حضور مسئولان متولی و بخشدارهای کورین، نصرت آباد و بخش مرکزی برای ساماندهی سگ های ولگرد تا قبل از بازگشایی مدارس برگزار شد.
 
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار زاهدان در این جلسه گفت: با توجه به گزارش های مردمی درخصوص ازدیاد سگ های ولگرد در زاهدان و بخش های تابع باید در حوزه شهری مشکل ساماندهی سگ های ولگرد تا قبل از بازگشایی مدارس حل و برطرف شود.
 
شهنوازی ادامه داد: شهرداری زاهدان و بخشداری های کورین، نصرت آباد و بخش مرکزی موظف هستند تا قبل از آغاز مدارس اقدامات لازم را برای جمع آوری این حیوانات انجام دهند و تا 20 مهرماه امسال این اقدامات را خود به صورت مصور به فرماندار زاهدان تقدیم کنند. 
 
همچنین در این جلسه تصویب شد برای سرعت بخشیدن به جمع آوری سگ های ولگرد، ارگان های دامپزشکی ، مرکز بهداشت ، نیروی انتظامی و دادستانی وارد عمل شوند و شهرداری را در ساماندهی سگ های ولگرد یاری کنند.
معاون شهردار زاهدان نیز در این جلسه گفت: یکی از مسائلی که سبب شده حیوان گزیدگی در این روزها افزایش داشته باشد، افزایش حیوان آزاری در بین مردم مخصوصا شهروندان حاشیه شهر است.
 
خاشی ادامه داد: بیشترین دلیل ازدیاد سگ های ولگرد، رعایت نکردن مسائل دفن زباله توسط برخی از کشتارگاه ها و عده ای از شهروندان است علاوه بر آن طبق بررسی های انجام شده بیشتر سگ های ولگرد از شهرک دامداران که منبع تغذیه را برای حیوانات ولگرد فراهم می کند وارد شهر می شوند.
 
وی تصریح کرد: در بحث جمع آوری زباله در دو سال گذشته شهرداری با تمام توان وارد عمل شده و امروز توانسته ایم جمع آوری زباله ها را تحت کنترل قرار دهیم.
 
معاون مرکز بهداشت زاهدان حیوان گزیدگی نیز در این جلسه گفت: طبق آمارهای به دست آمده میزان حیوان گزیدگی در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش یافته است. 
 
دکتر «محمدحسین قدیری» ادامه داد: آمارها نشان می دهد در ۶ ماهه نخست سال 94 میزان مراجعین به مراکز بهداشت برای حیوان گزیدگی 450 مورد و در ۶ ماهه نخست امسال نیز این آمار 329 بوده است.
وی ادامه داد: سن گزش نیز برحسب تحقیقات بیشتر در میان کودکان و در گروه سنی 6-5 سال رخ داده است.