سرقت توله شیر از باغ وحش دانشگاه زابل

موسی بهلولی رئیس دانشگاه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: روز جمعه بدلیل ازدحام جمعیت در مجتمع یادشده، سارق از فرصت استفاده و با ورود به بخش های پشتی مجموعه باغ وحش اقدام به سرقت توله شیر کرده بود.

 

وی اظهار داشت: نگهبانان مجموعه باغ وحش پس از مشاهده سرقت در اولین فرصت این موضوع را به مسئولان دانشگاه زابل و نیروی انتظامی اطلاع دادند که با تلاش ماموران ایست بازرسی کوله سنگی مستقر در مسیر زابل- زاهدان کشف شد.

 

رئیس دانشگاه زابل گفت: این توله شیر هم اینک در اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان است که اقدامات برای بازگشت آن فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: تمام اقدامات برای محافظت بیشتر از حیوانات موجود در مجتمع تفریحی و پژوهشی بقیه الله الاعظم(عج) به عنوان تنها باغ وحش استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه ای فراهم شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این توله شیر چند ماه پیش از سوی محیط زیست سیستان و بلوچستان کشف شده و به تنها محل نگه داری حیوانات موجود در استان در مجتمع بقیه الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل تحویل داده شد.

 

سعید محمودی افزود: پس از اطلاع سرقت توله شیر نیروهای حفاظت محیط زیست وارد عمل شده و با کمک نیروهای انتظامی در ایست و بازرسی کوله سنگی موفق به بازپس گیری آن شدند.