تحصیل ۱۱ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان نیمروز

احمد امیر شاهی رییس آموزش و پرورش شهرستان نیمروز گفت: مدارس شهرستان نیمروز در سال جاری میزبان ۱۱ هزار دانش آموز می باشد در حالی که در گذشته این تعداد ۹ هزار نفر بود اما در سال جاری از رشد بالایی برخوردار بوده است.

 

وی بابیان اینکه، ۱۱ هزار دانش آموز در ۹۷ مدرسه با حضور ۷۸۷ مدرس ساماندهی شده اند ادامه داد: آمار محصلان پسر به نسبت دختران بیشتر می باشد به طوری که ۵۳ درصد دانش آموزان پسر و ۴۷ درصد نیز دختر هستند.

 

امیرشاهی با اشاره به، وجود هشت شبانه روزی در شهرستان نیمروز بیان داشت: پروژه مهر در شهرستان نیمروز با پنج کمیته آغاز به کار کرده است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان نیمروز در زمینه سواد آموزی دارای رتبه ملی می باشد که در این راستا با امضای تفاهم نامه در سال ۹۶ جشن مهد بیسوادی در این شهرستان برپا خواهد شد.

 

رییس آموزش و پرورش شهرستان نیمروز تاکید کرد: ریشه کنی بیسوادی در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال انجام خواهد شد که در این راستا تاکنون ۳۵ هزار کد ملی پایش شده است.

 

امیر شاهی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ریشه کنی بیسوادی با دهیاران تفاهم نامه ای امضا شده و برای هر خانواده نیز شناسنامه ای در نظر گرفته شده که هم برای دستیابی به آمار سلامت و سرشماری بسیار مفید است.

 

وی با بیان اینکه، توزیع کتاب در مدارس آغاز شده است تصریح کرد: در سال جاری ۲۴ معلم تازه نفس وارد سیستم آموزشی نیمروز شده اند که بیشتر آن ها جایگزین نیروهای بازنشسته شده اند.