مجتمع آموزشی "شهدای وحدت" در شهرستان سرباز افتتاح شد‌

مجتمع آموزشی "شهدای وحدت" بعد از ظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مسئولان بانک انصار و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان منطقه بلوچستان در شهرستان سرباز افتتاح شد.

براساس این گزارش، مجتمع آموزشی "شهدای وحدت" دارای 6 کلاس درس بوده با زیربنای 325 مترمربع در زمینی به مساحت هزار 200 مترمریع در بخش "پیشین" شهرستان سرباز احداث شده است.

سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این مجتمع مبلغ 5 میلیارد ریال بوده که توسط بانک انصار انجام شده است.

مدیرکل‌آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این مجتمع آموزشی اظهار داشت: با راه‌اندازی این مجتمع آموزشی زمینه تحصیل حدود 200 دانش‌آموز در بخش دورافتاده و محروم پیشین فراهم شده است.

علیرضا نخعی گفت: با اهدف محرومیت‌زدایی و ایجاد امکان تحصیل برای دانش‌آموزان مناطق محروم استان امروز عملیات ساخت یک مدرسه 6 کلاسه در روستای "دز" شهرستان سرباز نیز با مشارکت خیران تهرانی آغاز شده است.

علت نامگذاری این مجتمع آموزشی به عنوان "شهدای وحدت"، حادثه تروریستی شهرستان سرباز است که در این حادثه سردار "نورعلی شوشتری" و جمعی دیگر از مسئولان سپاه استان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از مردم بی‌گناه شیعه و سنی در پی انفجار یک عامل انتحاری به شهادت رسیدند و درهم آمیختن خون آنها چهره‌ای جاودان از وحدت مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان را به نمایش گذاست.