تصادف در محور ایرانشهر ـ خاش ۷ کشته و مصدوم بر جای گذاشت

محمودرضا ناصح اظهار داشت: تصادف تریلی نفت‌کش با یک دستگاه پراید در محور ایرانشهر- خاش یک کشته و 6 مصدوم بر جای گذاشت.

رئیس اورژانس ایرانشهر گفت: این تصادف حدود ساعت 11 صبح امروز در مسیر پلیس راه ایرانشهر- خاش رخ داده است و مصدومین حادثه پس از دریافت خدمات درمانی اولیه جهت درمان کامل به بیمارستان "خاتم الانبیاء" ایرانشهر منتقل شده‌اند.

* شبکه آب آشامیدنی حاشیه شهر زاهدان توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل آبفای کشور برگزار شد، مقرر شد عمده لوله مورد نیاز مناطق هدف حاشیه شهر زاهدان قریب به 100 کیلومتر از طریق خریداری توسط سایر شرکت‌های آب و فاضلاب سطح کشور تامین شود و شرکت به صورت امانی نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

همچنین در این جلسه مصوب شد تامین آب این مناطق با شیرین‌سازی آب‌های شور که در منطقه شمالی شهر زاهدان از دسترس خارج می‌شود، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خرید تضمینی توسط وزارت نیرو انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در این باره گفت: از محل منابع مختلف مالی اجرای لوله‌گذاری در این مناطق هدف عملیاتی خواهد شد.

گفتنی است با مشارکت استانداری و آبفای کشور در تامین هزینه اجرای لوله‌ها، تحول بزرگ در تحقق آرزوی دیرینه شهروندان محروم حاشیه شهر رخ خواهد داد.

* رأی سه پرونده تخلف توسط تعزیرات حکومتی سراوان صادر شد

موسی عباس‌زاده محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سراوان، به تشریح آراء صادره سه پرونده قاچاق پرداخت و اظهار داشت: با توجه به کشف 195 عدد شلوار زنانه با ارزش بیش از 60 میلیون ریال از یک دستگاه خودروی پژو توسط یگان تکاوری شهرستان پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان گفت: شعبه رسیدگی کننده با توجه به صورتجلسه مأمورین انتظامی، اقرار متهم و براساس بررسی‌های صورت گرفته متخلف را از حیث مباشرت در قاچاق کالا به میزان 60 میلیون و 991 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای کشف شده در حق دولت محکوم کرد.

محمودی در تشریح پرونده قاچاق سوخت نیز بیان داشت: مأمورین پاسگاه "کوهک" در حین گشت‌زنی از یک دستگاه خودروی تویوتا مقدار 1800 لیتر نفت-گاز کشف کردند.

وی افزود: پرونده تشکیل شده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی سراوان مورد رسیدگی قرار گرفت که متخلف علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده به میزان 24 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان گفت‌: در پرونده دیگری مقدار 5400 لیتر سوخت از نوع "نفت گاز" از یک دستگاه خودروی "ایسوزو" توسط مأمورین پلیس آگاهی در سطح شهرستان سراوان کشف شد.

محمودی افزود: با توجه به محرز بودن تخلف و کشف سوخت‌ها آنهم بدون مجوز قانونی شعبه متخلف را مستند به مواد قانونی به میزان 73 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سوخت‌های کشف شده در حق دولت محکوم کرد.