سرانه دانشجویان معلم یک سوم سایر دانشجویان کشور است

اسفندیار چهاربند در دیدار با مدیران و کارکنان اداری آموزش و پرورش منطقه سیستان در شهرستان زابل افزود : به منظور تربیت معلمانی کار آمد و خوب باید سرانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان معلم افزایش یابد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش 950 هزار شاغل در کشور دارد که از این تعداد 540 هزار نفر در گروه معلمی شامل دبیر، آموزگار، هنر آموز و استاد کار هستند.

وی افزود: به منظور عملکرد مطلوب معلمان باید تراکم کلاس ها مدیریت شود.

وی تصریح کرد: هم اینک 425 هزار کلاس در کشور وجود دارد که کار دسته بندی این کلاس ها در حال انجام است.

معاون وزیر و رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه ای بسیار مهم تلقی می شود که در کنار کمبودهای موجود می تواند سبب توسعه پایدار کشور شود.

چهاربند بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان از 10 تا حدود 40 میلیون ریال برای دولت هزینه دارند باید در مدیریت، تدریس و تربیت آنان و نیز نیروی انسانی دقت ویژه ای داشت.

وی گفت: فضای مدیریت فناوری در آموزش و پرورش اشتباه است و باید تمام بخش ها وارد این حوزه شوند.

وی با انتقاد از فعالیت کلاس ها و کتاب های تست برای ورود به دبیرستان های نمونه و تیز هوشان خواستار اصلاح آزمون های تستی کمی در این زمینه شد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل نیز در این نشست گفت: منطقه سیستان با 6 منطقه آموزش و پرورش 90 هزار و 801 نفر دانش آموز دارد.

بزی افزود:  اصلی ترین مشکل دانش آموزان این منطقه وضعیت نامطلوب معیشتی خانوار هاست که این امر در تمام بخش های زندگی آنان تاثیر می گذارد.