کشف 400 کیلوگرم مواد مخدر در درگیری پلیس با سوداگران مرگ

سرهنگ غلامرضا اربابی اظهار کرد: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مقادیر بسیار زیادی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ از محور خاش – زاهدان را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و سریعا وارد عملیات شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهم شناسایی و ماموران با سوداگران مرگ در محور زاهدان به خاش کمین کردند که قاچاقچیان و سرنشینان خودرو به محض مشاهده ماموران، به سمت آنها تیراندازی کردند و با ماموران به صورت مسلحانه درگیر شدند.

سرهنگ اربابی گفت: با توجه به آتش شدید یگان های عملیاتی نیروهای انتظامی شهرستان خاش، قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیدند و با استفاده از تاریکی شب، مواد مخدر را بر جای گذاشتن و به آن سوی مرز متواری شدند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند این محموله مواد مخدر را به استان های مرکزی کشور منتقل کنند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان 40 بسته 10 کیلویی مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 400 کیلوگرم و یک خودرو را کشف و ضبط کردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش گفت: یکی از اصلی ترین ماموریت های نیروی انتظامی، مبارزه و مقابله با حمل و نگهداری قاچاق و مواد مخدر است و پلیس هرگز اجازه جولان به مجرمان مواد مخدر را نمی دهد.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان همواره مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد و نیروهای پلیس بیشتر توان خود را در مرزها در جهت مبارزه با این سوداگران مرگ صرف می کنند.

سرهنگ اربابی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی بسیار زشت است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده و مصرف این مواد مخدر سابقه طولانی دارد که هزینه های بسیاری را در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه و خاص در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار کرد: شهروندان خاشی می توانند هرگونه ناهنجاری و مواد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.