بازدید معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه سرمایه گذاری در سواحل مکران
اسحاق جهانگیری در جریان سفر به منطقه آزاد چابهار از این نمایشگاه که در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران برگزار شده است بازدید کرد. 

 

در این بازدید که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و استاندار سیستان و بلوچستان نیز معاون اول رییس جمهور را همراهی کردند.

 

جهانگیری در غرفه ستاد توسعه سواحل مکران حضور یافت و  چند تفاهم نامه میان بخش های مختلف به منظور سرمایه گذاری در سواحل مکران به امضاء رسید.

 

سواحل مکران از کانون های مهم توسعه کشور است

 

معاون اول رئیس جمهوری گفت: سواحل مکران به عنوان یکی از کانون های مهم و نقاط کلیدی توسعه کشور انتخاب شده است.

 

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در چابهار افزود: امروز با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خارجی در چابهار، توسعه سواحل مکران به صورت عملیاتی آغاز می شود. 

 

وی ادامه داد: حضور رئیس جمهوری و مقام های عالی نشان می دهد که به ویژه بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این منطقه، چابهار کانون مهم توسعه کشور محسوب می شود.

 

جهانگیری گفت: مهمترین پیام سفر رئیس جمهوری به جاسک و چابهار این است که سواحل مکران در دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از کانون های مهم توسعه انتخاب شده است. 

 

معاون اول رئیس جمهوری افزود: تاکنون از این ثروت عظیم خدادادی دراین منطقه به خوبی استفاده نشده است و به همین دلیل رئیس جمهوری نخستین سفرهای خود را به جاسک و چابهار برنامه ریزی کرد.

 

وی اظهار داشت: در سال های گذشته کارهای زیربنایی متعددی انجام و برنامه جامع توسعه سواحل مکران در ستاد تهیه شده است. 
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری های مختلف در بخش های پتروشیمی، صنایع سنگین، نفت و گاز، استقرار جمعیت و شهرهای جدید صورت گرفته است که باید به مرحله اجرا برسد. 

 

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز در همایشی که با عنوان سرمایه گذاری خارجی در چابهار برگزار شده است فرصت های سرمایه گذاری معرفی و برخی از طرح های سفر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان افتتاح می شود. 

 

وی گفت: در این سفر از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید خواهم کرد و طرح های جدید کلنگ زنی می شود. 

 

جهانگیری، مشارکت سرمایه گذاران بومی را عامل مهم توسعه سواحل مکران عنوان کرد و افزود: مهمترین جهت گیری توسعه سواحل مکران بر افزایش سهم مردم بومی در خلق فرصت ها و مزیت ها استوار است. 

 

وی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران کار درازمدتی است، افزود: 2 کشور افغانستان و پاکستان می توانند به چابهار به عنوان کانون مهم توسعه ای توجه کنند. 

 

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: عمده ترین محورهای توسعه سواحل مکران بر اقتصاد دریا محور، توسعه صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی، حمل و نقل ، توریسم و صنایع سنگین متمرکز است. 

 

همایش دو روزه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در چابهار برگزار می شود.