اعزام 30 هزار نفر از فارس به مرقد امام(ره)

حجت‌الاسلام محمد رضایی در نشست خبری ایام ارتحال امام اظهار داشت:  جرقه جریان بزرگ توحیدی انقلاب اسلامی از سال ۴۲ توسط امام راحل زده شد و امام حرکت خود را خدامحوری قرار داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بیان داشت: کسی تصور نمی کرد که یک روز این انقلاب از مرزهای خود فراتر رود و در منطقه و دنیا خود را نشان دهد و همه فکر می‌کردند این انقلاب یک انقلاب درونی است.

رضایی تصریح کرد: در واقع کسی تصور نداشت که جریان توحیدی بتواند بر طاغوت مسلط شود.

به گفته وی، این موضوع‌ها به راحتی برای امام(ره) حل شده بود که تسلط توحیدی به‌عنوان محوری‌ترین جریان خود را نشان می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تاکید بر ایستادگی حضرت امام در مسیر خود بیان کرد: امام چون متکی به قدرت الهی بود و یک پدیده بزرگی بود که توانست همه چیز را تحت تأثیر انقلاب و حرکت خود قرار دهد.

رضایی تصریح کرد: حقیقتا امام به‌معنای واقعی کلمه یک پدیده و شخصیتی منحصر به فرد بود.

وی با انتقاد از برخی از غفلت‌ها درباره ترویج اندیشه‌های امام(ره) بیان کرد: در سالروز رحلت امام(ره) تمام مردم و مسئولان باید از این بستری که در جامعه ما به وجود می‌آید، حمایت کنند تا اندیشه‌های امام(ره) به فراموشی سپرده نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های ویژه این ایتم پرداخت و گفت: حدود شش هزار برنامه ویژه سالگرد ارتحال امام در استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود سه هزار برنامه در سطح مساجد استان و 2700 برنامه در امامزادگان استان بتحت عناوین محافل انس با قرآن، مداحی، نوحه‌خوانی، سخنرانی مذهبی برگزار می‌شود.

رضایی بیان کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی تبیین اندیشه‌های امام، مسابقات فرهنگی سطح مراکز آموزش عالی و مدارس، نشست‌های تخصصی اندیشه‌های امام در مراکز آموزش عالی، نمایشگاه کتاب در شیراز و شهرستان‌ها و برپایی غرفه‌های فرهنگی در قرارگاه روح‌الله از برنامه‌های این ایام هستند.

وی گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام سید مجید بنی‌هاشمی،‌ نماینده حوزه در رسانه ملی در حرم شاهچراغ به مناسبت 14 و 15 خرداد از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: ۳۰ هزار نفر از فارس به مرقد امام به صورت رسمی و متفرقه اعزام می‌شوند.

رضایی گفت: قرارگاه روح‌الله در دروازه قرآن شیراز با هدف بدرقه زائران مرقد امام(ره) ۱۲ خردادماه آغاز به کار می‌کند