بحران آب امان روستاییان جهرم را بریده

خشکسالی‌های چند سال اخیر در سطح کشور به ویژه مناطق جنوبی نه تنها بحران آب را رقم زده بلکه اشتغال عمده مردم که متکی به کشاورزی و باغدارای است نیز دچار خطر کرده به طوری که کشاورز جهرمی این روزها آب را از عمق حدود500 متری زمین استحصال می‌کند.

معضل کمبود آب در شهرستان جهرم نیز که چند سال است بحرانی شده این روزها به اوج خود رسیده و زندگی را برای مردم به ویژه روستاییان دشوار کرده است.

گرچه مسئولان برای برطرف شدن این بحران در بلند مدت تدابیری را اندیشیده‌اند اما مشکل آب به حدی رسیده که بسیاری از روستاهای شهرستان از وجود آب شرب نیز بی‌بهره هستند.

آب‌رسانی به 30 روستا در جهرم با تانکر

این در حالی است که مدیر آبفا روستایی شهرستان جهرم از بحرانی بودن آب در 30 روستا این شهرستان خبر داده که روزانه با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

محمدتقی روغنیان با اشاره به اینکه روزانه چهار تانکر کار آب‌رسانی به روستاها را بر عهده دارند می‌گوید: روند آبرسانی سیار به روستاها تا برطرف شدن مشکل تامین آب ادامه دارد.

وی بیان می‌کند: چاه‌های تامین آب در روستاهای محمودآباد، علی‌آباد و حسین‌آباد به‌طور کامل خشک شده و در تلاش برای برطرف کردن مشکل آب این روستاها با حفر جدید چاه هستیم.

مدیر آبفا روستایی شهرستان جهرم ادامه می‌دهد: در این زمینه اقداماتی انجام شده و با آغاز کار حفاری چاه‌ها این مشکل در برخی از روستاهای جهرم تا اواخر شهریورماه برطرف می‌شود.

مشکل آب در برخی مناطق جهرم مانند روستای محمودآباد بخش خفر به‌گونه‌ای است که این روزها وارد هفتمین سال بحران شده و آب مورد استفاده آنها از چشمه نیمه خشک موجود در این منطقه تامین می‌شود.

برطرف شدن مشکل آب روستاهای خفر تا پایان امسال

محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جهرم می‌گوید: از صندوق توسعه ملی اعتباری افزون‌بر 102 میلیارد تومان برای استان فارس در نظر گرفته شده که مبالغی نیز برای حل بحران آب جهرم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از پروژه‌هایی که برای شهرستان جهرم در نظرگرفته شده آب‌رسانی به روستاهای آب‌سرد، اسماعیل‌آباد، حسن‌آقایی و محمودآباد بخش خفر است، می‌افزاید: مناقصه این طرح برگزار شده و با انتخاب پیمانکار عملیات آب‌رسانی به این روستاها آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا پایان امسال عملیات آب‌رسانی به این روستاها انجام شود، ادامه می‌دهد: با افتتاح این مجموعه آب‌رسانی بیش از 4 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.