توانمندسازی زندانیان در اولویت‌ سازمان زندان‌ها قرار دارد

عصر امروز در مراسمی با حضور مدیرکل اداره زندان‌های استان فارس، اعضای انجمن حمایت از زندانیان و جمعی از خیرین لارستان روسای گذشته و جدید اداره زندان لارستان تودیع و معارفه شدند.

در این مراسم حشمت‌الله حیات‌الغیب، مدیرکل اداره زندان‌های استان فارس در سخنانی با تبریک عیدغدیرخم اظهار داشت: در بازدیدهایی که از شهرستان لارستان انجام شده با توجه به تراکم فضا و محدودیت مکانی، مسئولیت خطیر خود را بخوبی انجام داده‌اند که نشان دهنده آن است که تعامل و همکاری بین مسئولان قضایی و اجرائی در حد مطلوب است.

 حیات‌الغیب با تأکید بر اینکه اگر کسی جرمی مرتکب شد، قانون او را مجازات می‌کند و نباید در حق زندانی اجحاف شود، افزود: مسئولان در زندان، مربی اصلاح و تربیت هستند.

وی با بیان اینکه روح زندانی نیاز به اصلاح، بازپروری و بازگشت سعادتمندانه به جامعه دارد، تصریح کرد: افکار، رفتار، منش و گفتار مسئولان زندان می‌بایست متناسب با این مأموریت باشد تا اهداف سازمانی تحقق پیدا کند.

مدیرکل اداره زندان‌های استان فارس خطاب به رئیس جدید زندان لارستان گفت: برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و تعقل، قانون‌مداری و فراهم کردن زمینه ارائه پیشنهادات و نقدمنصفانه، ترویج روحیه همبستگی و همدلی، دوری از افراط و تفریط، پرهیز از مصلحت‌گرایی، ایجاد برنامه‌هایی برای توانمندسازی زندانیان، مدیریت کردن کمبود نیرو از طریق توسعه فنآوری‌های جدید، صیانت از پرسنل و غیره از جمله برنامه‌های رئیس جدید اداره زندان لارستان است.

حیات‌الغیب در پایان این جلسه با ابلاغ احکام جداگانه‌ای از زحمات و تلاش‌های سه ساله شکرالله آسیایی رئیس سابق زندان لار تقدیر و جواد بهزادی را به عنوان رئیس جدید زندان لارستان معرفی کرد. 

به گزارش تسنیم جواد بهزادی، اهل شهرستان داراب و دارای 18سال سابقه کار است که در کارنامه شغلی وی 5 سال معاونت و3 سال رئیس زندان حاجی آباد استان هرمزگان و4 سال نیزمعاونت زندان شهرستان داراب مشاهده می‌شود.