دیه سربازان حادثه نی‌ریز به طور کامل پرداخت می‌شود

حمیدرضا جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه براساس نظر کارشناسان، راننده در بروز این سانحه 100 درصد مقصر شناخته شده است، اظهار داشت: شرکت بیمه ایران نسبت به پرداخت دیه کامل جانباختگان این سانحه متعهد شده است بنابراین به تمامی حادثه‌دیدگان مبلغ مقرر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست به صورت علی‌الحساب 500 میلیون ریال خسارت با حضور مسئولان ارتش جمهوری اسلامی به حادثه‌دیدگان پرداخت شده است، بیان کرد: در مرحله دوم مقرر شده است که یک میلیارد و 400 میلیون ریال به خانواده جانباختگان این سانحه رانندگی پرداخت شود. 

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه  شرکت بیمه در مجموع یک میلیارد و 900 میلیون ریال برابر با دیه کامل یک مرد به خانواده‌های سربازان جانباخته پرداخت می‌کند افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی این شرکت به نمایندگی بیمه ایران در استان، به همه تعهدات در قبال حادثه‌دیدگان عمل می‌شود. 

وی با بیان اینکه کارشناسان بیمه برای پرداخت دیه به خانواده‌های مجروحان و جانباختگان این حادثه برای عیادت و اطلاع‌رسانی جهت اخذ مدارک به محل زندگی آنان مراجعه کرده‌اند افزود: برای رسیدگی بیشتر، کارشناسان این شرکت به شهرستان‌های مرودشت، کازرون، قیروکارزین، فسا، آباده و لامرد سفر کرد و با ابراز همدردی با خانواده‌های سربازان فوت شده به صورت حضوری خواسته‌اند تا برای دریافت دیه با ارائه گواهی اولیه پزشکی قانونی و سایر مدارک لازم به نمایندگی بیمه ایران در استان فارس مراجعه کنند.

جمالی‌نژاد گفت:  به خانواده‌های تمامی 13 سرباز فوت شده دیه کامل پرداخت می‌شود و تاکنون 5 خانواده برای دریافت بخش باقیمانده دیه به نمایندگی این شرکت مراجعه کرده‌اند.

به گزارش تسنیم ساعت 2 بامداد پنجم تیرماه امسال اتوبوس سربازان آموزشی لیسانس وظیفه در گردنه «لای‌رز» نی‌ریز تصادف کرد و منجر به فوت 13 تن از سربازان شد.