ناوگان مسافربری کشور ساماندهی و برندسازی می‌شود

داوود کشاورزیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان فارس، با بیان اینکه ادغام راهداری و حمل نقل جاده‌ای از مدت‌های قبل مورد نظر بوده است تا بلاخره در زمان وزارت دکتر آخوندی این امر محقق شده است اظهار داشت: با توجه به گستره استان فارس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان لارستان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایران در مجموع 34 هزار و 500 کیلومتر راه شریانی و بیش از 50 هزار کیلومتر راه غیرشریانی غیر روستایی وجود دارد که نگهداری از آنها به وسیله 45 درصد اعتبار ملی و 55 درصد اعتبار استانی انجام می‌شود افزود: نگهداری از راه‌ها از لحاظ ایمنی و حفظ سرمایه‌های ملی اهمیت دارد به همین دلیل باید برای نگهداری راه‌های کشور اعتبار پایدار در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه سال گذشته با کمبود اعتبار روبه‌رو بودیم و به پیمانکاران بدهکار هستیم عنوان کرد: وضع عوارض و سوخت بهترین راه برای ایجاد درآمد پایدار برای نگهداری راه‌هاست.

وی با بیان اینکه در نگهداری راه‌ها اولویت این سازمان ارتقاء ایمنی جاده‌هاست گفت: کیفیت انجام کار در ارتقاء ایمنی بسیار مهم است و حتی اگر هزینه بیشتری در این زمینه پرداخت شود مانعی ندارد.

کشاورزیان با بیان اینکه در بحث ایمنی جاده‌ها در حال حاضر پروژه‌‌هایی در سطح ملی در دست اجراست که سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلف، ساخت پلیس‌راه، راه‌انداری سامانه سپه تن و غیره از جمله این موارد است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2500 شرکت حمل و نقل مسافری در کشور وجود دارد که نیاز به برند‌سازی و ساماندهی دارد خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقا کیفیت در بخش مسافربری از طریق محدود کردن این تعداد شرکت در چند ده برند معتبر هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در بخش حمل و نقل باری نیز به دنبال ارتقاء بهره‌وری هستیم اظهار داشت: در حال حاضر در این بخش عرضه بیشتر از تقاضاست  و هیچ کس درآمد و بار کافی ندارد و نارضایتی در این بخش وجود دارد که به زودی با خارج شدن ناوگان فرسوده باری این بخش نیز ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در بخش حمل و نقل باید برون‌سپاری انجام شود و عمده مسئولیت این بخش به بخش خصوصی سپرده شود.